Externe HDD via Experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Goedenavond

Ik heb een externe harde schijf gekocht, en wil deze via een ethernet kabel via mijn experia box aansluiten, zodat ik hem vanuit diverse locaties kan benaderen. maar in eerste instantie nu vanuit mijn laptop.

Ik heb hier op de site al een aantal artikelen gelezen, maar het is mij niet duidelijk, en het lukt mij ook niet om hem aan te sluiten.

Kan iemand mij nogmaals uitleggen hoe ik dit kan aansluiten, Ik werk met windows vista, de behuizing is van sitecom en de schijf is niet nieuw en bevat al gegevens.

alvast bedankt

Als ik via configuratie naar netwerk ga, kom ik de naam van mijn computer tegen , die van de experia box, en die van de externe schijf, maar als ik hem open krijg ik alleen een printer te zien, en geen mappen

Laatst bewerkt:
Heb je de schijf ook al geconfigureerd.
Dit is vaak noodzakelijk om hem te laten werken.
Het is geen usb schijf die je inplugt en hij werkt.

ja,maar jij hebt toch de schijf gekocht.
Er zal toch wel zoiets als een gebruiksaanwijzing bij zitten.

externe harddisk

Ja, die heb ik wel 3 keer doorgelezen, maar daar wordt ik niet wijzer van, helaas

Ja,hij is in het engels.
Ik zit hem hier ook door te lezen.
Maar het default ip adres is 169.254.0.1
Als jouw netwerk een ander ip adres heeft heb je al een probleem
Bijvoorbeeld als jouw netwerk met 192.168.xxx.xxx begint.
Je kunt ook proberen om http://storage in de adresbalk van je browser te typen.

Laatst bewerkt:
externe harddisk

Ik heb hier het instellen van de netdrive, in het nederlands een heel klein stukje, en daar wordt ik niet echt veel wijzer van , wat ik wel gedaan heb, via http://Storage in mijn webbrowser ingetikt en dan kom ik in het scherm waar van de Site com , en daarna kom ik op een punt dat hij aangeeft dat de schijf niet herkend wordt.
Is dit misschien wat? en hoe kan ik de schijf laten herkennen, het is een gebruikte schijf

Enig idee????

Oooh, ik had de nieuwste versie van Google Chrome, en daar werkt het dus niet mee.......

Laatst bewerkt:
Gebruikte schijf,nieuwe schijf daar ligt het niet aan.
Het ligt aan de hardware van de behuizing.
Heb je al gebrobeerd om de taal te veranderen in de setup

externe harde schijf

Ja, daar zit ik nu.

Het enige waar nog verschil in zit is.? Bij de router staat werkgroep, en bij mijn PC staat Workgroup, en bij de externe harde schijf staat ook Workgroup, dus das nog een klein verschil

Laatst bewerkt:
Ik zou het toch even recht trekken,want een domijnnaam is belangrijk.

externe harde schijf

Ja, dat heb ik ook maar even gedaan, ik denk dat er toch een beetje verandering in gekomen is, bij mijn externe schijf is nu een map 0 bijgekomen, en heb het idee dat hij staat te laden, alleen nu nog de vraag hoe heb ik het gedaan, maar dat zoeken we later wel weer uit., als ie het eerst maar doet.

externe harde schijf

Kom er toch nog maar even op terug., Ik heb nu een andere harde schijf aangesloten op de USB poort maar deze wordt ook niet herkend., en het usb lampje gaat ook niet branden.

Iemand nog een goede raad

externe harde schijf

Niemand die mij kan helpen???????

externe harddisk

IK ben er nog niet uit, nu probeer ik een printer op mijn experiabox aan te sluiten maar deze doet het ook niet, in het scherm van de experiabox wordt er geen USB device herkend, ik heb de printer op delen gezet maar niets hoor

wie weet raad

zelfde probleem

Ik heb zelf ook dat de netwerk HDD niet wordt gezien via de experia.
Hij doet het wel bij een ander systeem via de netwerkkabel.
Ik denk dat het ligt aan de IP-adressen van de Experiabox, maar ga ook verder zoeken.

Als je eruit ben laat het me dan weten. Zal ik ook doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan