Externe HDD WD hardschijf niet zichtbaar in mijn computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

krammie

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hallo

Ik heb sinds een tijdje problemen met me externe harde schijf.

het volgende
hij word niet gezien in mijn pc.
maar wel bij apparaat beheer en schijfbeheer.
in schijf beheer staat het volgende; niet geïnitialiseerd en niet toegewezen.

ik heb al via google gekeken wat ik moet doen.
dan staat er je moet initialiseren maar als ik dat doe staat er "dit medium is beschermd tegen schrijven"

ik ben teneinde raad wie kan me helpen ?

alvast bedankt.

Hebben we geen misverstand over 'schijfbeheer'? Ik bedoel: Rechtsklik op 'Computer' - beheren - schijfbeheer. Daar staan rechts alle drives in je systeem. Staat daar die externe drive niet bij ??? Zo ja: Rechtsklik erop en kies 'stationsletter en paden wijzigen', hoge letter kiezen. Hoge letter is ervoor dat andere vaak al A,C,C,D,E,F hebben anders krijg je later wellicht een conflict met die a,b,c,d,e,f,

Hier nog wat uitleg werk rustig. Succes.
http://pctipstrucs.wordpress.com/20...er-aan-een-uitwendige-harde-schijf-toekennen/

er staat best wel wat op ja films muziek en documenten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh dan zeker niets doen. Sorry ga pitten en morgen weer een dag. ;)

Kun je de externe harde schijf in een andere computer testen?

Wat je ook kunt doen is een ubuntu live cd downloaden(gratis!) en dan ubuntu niet instaleren maar proberen vanaf de cd,mischien kun je daar je gegevens wel zien en dat kun je dan veilig stellen en in windows de schijf formateren!

Veel succes!

sorry ik snap niet wat je daar mee bedoelt

Goedemiddag Krammie. Zoals beloofd back in town
Hallo Krammie. Volgens mij is je HDD beschadigd. Dat rode pijltje heb ik nog nooit eerder gezien.:(
Maar we proberen verder te helpen.
Het enig zinnige wat ik hierover vond is deze. Begin daar met lezen zoals hieronder vermeld. Het eerste gedeelte moet je niet doen want dan ben je naar mijn mening alles kwijt.
http://www.lacie.com/nl/support/support_manifest.htm?id=10549&article=1015
Dus hier beginnen met lezen. Ik zie dan ergens die rode pijl staan zoals je aangaf in je bijlage.
Begin:
Het bovenste deelvenster toont de partitie voor de aangesloten schijven. Het onderste deelvenster geeft aan hoe de schijven fysiek verband houden met deze partitie. We zijn vooral geïnteresseerd in het onderste deelvenster. Zoek het schijfnummer dat u zojuist hebt gekozen in het programma DiskPart. Het dient nu een ander pictogram te hebben (een rode pijl).
Dan zie ik dat na initialisatie die rode pijl weg is.
Ik weet niet of je de bestanden kunt terug krijgen. Het is wel listig dit probleem.
En wat freestyler 12 zei probeer die harde schijf eens bij een andere computer uit. Zou zo maar kunnen dat die hem daar wel leest. Dan kun je in ieder geval een back-up maken en daarna de schijf formatteren.
;)

de bestanden die er op staan maken me niet zoveel uit de documenten heb ik nog op een andere pc staan en muziek en films die krijg ik wel terug.
heb de hardeschijf al op 3 computers gehad en telkens zie ik het zelfde.
ik zal even proberen wat je net zei.

Oh oke. Als dat zo is dan kun je vanaf het begin eens kijken hoe je dit kunt oplossen op die pagina met die link en gewoon alle stappen van het begin doorlopen. Nu ben ik eens benieuwd. :eek:

als ik op de website kom en ik doe alles stap voor stap dan lukt het me niet om te initialiseren.
alleen als ik schijf beheer open krijg ik de vraag of ik dat wil doen als ik dat doe krijg ik te lezen "medium is beveiligd tegen schrijven".
als ik rechtermuisknop doe kan ik niet initialiseren.

wat nu?

Oh oke. Probeer eens als administrator uit te voeren. Kan dat of is dat niet mogelijk.??

Ik ben de administrator van me laptop heb maar 1 account.

Gaat het in veilge modus eventueel.
Anders wellicht deze, al denk ik dat dat dan ook niet lukt maar probeer eens.
Ga naar het 'Schijfbeheer' van het 'Computerbeheer' van het 'Systeembeheer'. Klik die externe harde schijf aan met de rechter muisknop en verwijder de huidige partitie(s). Daarna – met diezelfde rechter muisknop – een nieuwe partitie aanmaken en daarna de harde schijf formatteren. Lukt dat.

er zijn geen huidige partitie(s), niks is nog toegewezen :P.
ik ga het nog even in veilige modus proberen

Edit: In veilige modus kan ik net zoveel als normaal.
Ook daar werkt het niet!
volgens mij is die overleden denk even de bon zoeken heb er nog garantie op als het goed is.

Hallo Krammie ja daar zeg je wat. We hebben inededaad alles geprobeerd en niets lukte, want normaal gesproken moet dat volgens de stappen plannen die je hebt doorlopen geen probleem zijn, maar niet lukt dus. Ik denk dat je gelijk hebt dat deze schijf exit is.

Dan heeft rucova ook geen zin als je deze niet kunt bereiken.
In ieder geval hoop nog op garantie. bedankt zover. Groet Manamana.;):rolleyes:

Dit ter info.
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Recuva+bestandsherstel

Topic opgeschoond van de onnodige quote's. Bij een directe reactie gebruik knop "reageer op vraag" of maak gebruik van berichtvenster :Snel Reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan