Externe HDD wel herkend, niet toegankelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nienke1981

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Ik heb een externe HDD van Maxtor. Nu zit ik met het volgende probleem. Sinds enkele dagen is de externe harde schijf op computers met Vista als besturingssysteem niet meer toegankelijk. Echter op computers met Xp als besturingssysteem doet hij het wel gewoon.

Bij vista wordt hij wel herkend en zie ik 'm ook gewoon bij deze computer als extra harde schijf staan.

Wat kan het probleem zijn? Hopelijk weet iemand een oplossing :)

Groetjes Nienke

Van mij is hier niet zoveel licht te verwachten maar als een externe schijf of geheugenstick alleen onder verkenner bij XP niet herkend wordt kan je die vaak nog verkennen bij Schijfbeheer als je er rechts op klikt. Je opent schijfbeheer bij XP door de opdracht diskmgmt.msc Als je weet wat of waar dit bij Vista is dan kan je je waarschijnlijk wel even redden.

Het kan aan een service liggen die uitgeschakeld staat. Ik heb dus geen Vista maar kijk bij de services via de opdracht services.smc (XP) en bij Systeembeheer - Logboeken (XP) of je daar iets opvalt. Ik heb het laatst op die manier opgelost toen ik dit met al mijn USB stations had maar weet eigenlijk niet precies hoe. Ik denk dat ik de Logical Disk Manager en de Logical Disk Manager Administrativ-service op automatisch heb moeten zetten. Dit zijn beide services.

didn't work.. en hij doet het dus nog steeds niet.

Iemand anders een idee?!

Onder schijfbeheer word hij waarscheinlijk weergegeven als een zwarte vak.
Als je hierbij hem een stationletter toewijst en formateerd als NTFS moet het probleem verholpen zijn.

Een andere stationletter toekennen...ok..maar...formatteren betekent wel ..ALLES eraf...hmmm...:eek:

Ed

Laatst bewerkt:
Je hebt ook tools om je bestanden eraf te halen. maar dat zal moeilijk gaan als je je HD niet eens herkent. De ennige optie op dit moment lijkt gewoon formateren...

(Tenzij natuurlijk iemand anders een betere optie weet :))

Welke melding krijg je eigenlijk als je hem probeert te benaderen?

Ed

Volgens mij bent u diegene die een probleem heeft met een HD?

MteQx Volgens mij bent u diegene die een probleem heeft met een HD?

Ummm..is deze vraag aan mij gericht?..:)

Ed

@ ED: Ben MteQx maar andere account (mteqx gaat weg)

Sorry vergissing, had gedacht dat je de topic opener was :P

@ topicopener: Meschien je computer me XP (wat het probleem geval was) opnieuw opstarten, en kijken of hij deze in de BIOS detect?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan