Right, wat je bedoelt blijkbaar is dat je een oude IDE harde schijf hebt aangesloten via een IDE-to-USB adapter.
Als ik mag aannemen dat je ook voeding voor die Conner hebt aangesloten (normaal gesproken onderdeel van zo'n IDE-to-USB adapter setje) én dat de harde schijf ook echt gaat draaien op die manier, dan zou ik verwachten dat de harde schijf kapot is.
Wat ik met dergelijke setups doe (cradle, IDE-to-USB adapter, SATA-to-USB adapter etc.): Ik sluit alles aan maar ik laat de USB kabel nog van de computer/laptop af totdat de harde schijf lang genoeg is opgespind om herkend/benaderd te worden (bijv. 1 minuut of zo). Pas daarna sluit ik de USB kabel aan aan de computer en kijk of de computer er iets nuttigs mee kan (in Apparaatbeheer en Schijfbeheer).
Nogmaals: Als mijn manier niet helpt en je bent ervan overtuigd dat er geen problemen zijn met de IDE-to-USB adapter (en diens voeding richting de harde schijf) dan zou ik er maar vanuit gaan dat de harde schijf overleden is (bijv. een head-crash heeft gehad zodat er niets meer van de platters te lezen is met de lees-/schijfkop in de harddisk).
EDIT: In aansluiting op Lange Pier: Je moet voor deze harddisk alleen een jumper hebben op C/D ("Single drive").
Evt. kun je (als het niet werkt) ook testen met twee jumpers gebruiken die dan op C/D én op DSP zijn geplaatst ("Master").
Tijs.