Externe hdd wordt niet aangekoppeld

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Was bestand aan het kopiëren van mijn Linux Mint desktop naar een externe hd. Per ongeluk voeding-schakelaar van de externe hd uitgezet terwijl die nog bezig was. Sindsdien wordt de externe hd wel gezien, maar koppelt niet meer aan. Ook koppelt hij niet aan op mijn Linux Mint laptop. Normaal is het plug&play. Krijg melding: unknown mounting error.

Laatst bewerkt:
Hij wilde ook handmatig niet mounten. De schijf is NTFS geformateerd en dat werkt met Linux en ook met Windows. Heb de schijf uit nieuwsgierigheid maar eens aan mijn Windws 10 laptop gehangen, die opgestart en daar kon ik hem wel openen. Veilig verwijderd en weer aan de Linux desktop gehangen, die opgestart en hij was weer toegankelijk! Had nog een oude externe hd liggen en een usb-stick die ik nooit aan de praat kon krijgen in Linux. Daarmee hetzelfde gedaan en die doen het nu ook weer. Is Windows toch ergens goed voor. Maar werkt denk ik alleen als een extern medium NTFS is geformatteerd. Dus opgelost. Misschien ook handige tip voor mensen met Linux die hetzelfde probleem tegenkomen.

Terug
Bovenaan Onderaan