Externe HDD wordt niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn v B

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
8
Ik heb kort geleden een externe harde schijf van 80gb van iomega aangeschaft en een USB 2.0 aansluiting.

Nu heb ik vervolgens netjes de handleiding gevolgd, maar het probleem is dat mijn computer de harde schijf niet detecteerd en dat ik hem dus niet kan gebruiken. Hij wordt ook niet gedetecteerd als ik hem aansluit op de gewone usb poorten die standaard op de computer zitten.

Heeft iemand een oplossing voor het feit dat de hdd niet gedetecteerd word?


Enkele gegevens:
Windows ME
Pentium III 1 Ghz
Werkgeheugen 384 mb


Alvast bedankt
 
Heb je de USB wel in de BIOS op enabled staan ?
Gebruik je al andere USB apperaten ?

Groeten Oossie
 
De gewone USB poort doet het wel gewoon. Mijn scanner zit daar op en ik gebruik die ook voor mijn digitale camera. Ik heb bij die externe hdd ook een usb 2.0 kaart gekocht om daar die hdd op aan te sluiten hiervan heb ik de drivers geinstalleerd maar de hdd wordt hierop niet gedetecteerd.

Hoe moet ik eigenlijk die usb in het bios op enable zetten?
 
Kijk eens in apparaat beheer of er nog gele vraagtekens staan.

In je Bios (meestal op [Del] drukken tijdens opstarten) kun je onder een kopje onboard periferals of iets dergelijks zien of USB op enabled staat, maar dat zal wel anders deed je scanner het niet.

Succes,


Eric
 
De usb 2.0 poort werkt ook, want toen ik mijn digitale camera daar op aansloot deed hij het gewoon. Dus het moet echt aan die hdd liggen.

Bij apparaatbeheer staan geen gele vraagtekens.

Edit:
Hij wordt nu wel weergegeven bij apparaatbeheer. En er staat een geel uitroepteken bij. Bij apparaatstatus staat:


De NTKERN.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet alden. (Code 2.)

Als u dit probleem wilt verhelpen, klikt u op Stuurprogramma bijwerken.


Daar klik ik dan dus op. Hij zegt dat het meest geschikte stuurprogramma al is geïnstalleerd. Dan klik ik op voltooien en dan kan hij enkele bestanden niet vinden:

USBNTMAP.SYS
USBSTOR.SYS


Heeft iemand daar misschien een oplossing voor?

Edit 2:

Het is gelukt! De ontbrekende bestanden stonden in c:\windows\options\cabs\base2.cabs

Ik heb vervolgens de computer herstart en hij wordt nu gewoon gedetecteerd.

Iedereen bedankt voor zijn hulp :thumb
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan