externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK heb een laptop met draadloos internet en vista.
Nu is mijn vraag is er een ext hdd die ik kan aansluiten gewoon op het net met een adapter en verder draadloos zodat ik de schijf gewoon ergens kan laten liggen op een plaats waar ik wil .
graag tips waar ik op het net kan zoeken evt merk. en een grote van 1 TB.
e de waele

zelf zou ik voor een utp aansluiting kiezen.
Schijf bedraad naast de router leggen.
Er dan een netwerkschijf van maken
en die is dan door iedereen te zien die in het netwerk zit.....of afschermen zodat het alleen voor de laptop zichtbaar is.
Een draadloze harddisk ben ik nog niet tegen gekomen.

Ja zoiets bedoel ik maar ik wil het volgende IK neem mijn laptop mee naar iemand anders ook de ext schijf en sluit deze op het net aan.
kan ik dan draadloos met mijn laptop bij de gegevens op de ext schijf.??
e de waele

Hoi,

Neem aan dat dat tot de mogelijkheid behoort.

Modag

IK ben toch tot een andere gedachte gekomen.
Ik denk dat ik ga voor een wd van 500gb met een usb aansluiting (paspoort)
deze is klein en handig alleen weet ik niet of de snelheid goed is wie heeft daar ervaring mee??
e de waele

Ik heb zelf een laptop acer aspire 7720g
en het gaat om de WD My passport essential 500 gb
IS deze geschikt voor films en fotos? en wat met de snelheid?
e de waele

zoals ik al d8..

opzich is het een goeie hdd. maar er zitten wel wat nadelen aan.

bijv. 5400rpm hij is dus net zo snel als een laptop hdd (dat is langzamer dan de normale hdd's) je kan beter een externe met 7200rpm nemen als je snelheid wilt. hoe sneller de rotatiesnelheid hoe sneller de lees en schijf tijd. natuurlijk kan het niet sneller als de usb kan doorlaten. ook is de cache van de passport maar 2mb dat is vrij klein. ook vind ik de 100+ euro voor een 500gb schijfje een beetje duur. voor diezelfde prijs heb ik een 1tb 7200rpm 8mb cache schijf extern. als je veel op reis gaat en je moet veel data mee hebben is zon passport natuurlijk wel handig.

bedankt voor de reactie
Waar kan ik de snelheid van mijn usb poort ergens vinden om een vergelijk te maken.
het is wel usb 2 maar daar heb je zeker niets aan
Ook de 7400 rpm is natuurlijk te begrijpen ik zal alles nog eens bekijken
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan