• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost numberformat in meerdere talen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
@jkpieterse,
dat is inderdaad een leuke insteek, die werkt.
Maar ik dacht om daarmee een tandje bij te schakelen en via VBA heen en weer te swappen tussen die "buitenlandse" en mijn locale instelling, dus eigenlijk schakelen tussen "Fr-Fr" en "Nl-Nl" met behulp van onderstaande link, maar 1. het werkt niet en 2. het wordt ook ten zeerste afgeraden.

Bestaat er een "iets" in VBA om toch veilig te kunnen schakelen tussen frans en nederlands ?

Kun je het niet realiseren met een aangepaste opmaak ddd dd jjjj ?

Bestaat er een "iets" in VBA om toch veilig te kunnen schakelen
Of dit in VBA op een veilige manier mogelijk is, weet ik niet.
In Power Query werkt het in elk geval op een veilige manier.
Ik ga ervan uit dat dit ook in je oorspronkelijke bestand te realiseren is.

Bijlagen

dat zijsprongetje naar PQ, dat is nog even teveel gevraagd, sorry.

Het gaat erom, ik maak iets in het nederlands voor iemand met een franstalige versie en dan wil ik dat ik het kan testen en bij hem/haar neerzetten zonder dat er nog iets moet aangepast worden.

Het gemakkelijkst lijkt me (op zijn jkpieterse's) alle programma's die taalgevoelig zijn (excel, word, ...) eventjes afsluiten, de regionale instellingen even aanpassen naar frans (fr-fr), excel opnieuw opstarten en dan alles "op zijn frans" doen. Later de file sluiten, excel sluiten, de regionale instellingen opnieuw naar "België(Nederlands)" zetten en klaar. En dat allemaal met het handje ...

Je kan "e", "ee", "eee" of "eeee" gebruiken voor het jaar.
"e" is een (alternatiever) internationale aanduiding voor het jaar in excel.

Ook interresant, zie
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Terug
Bovenaan Onderaan