externe html invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Hoi!

Ik wil graag op verschillende pagina's hetzelfde blok HTML invoegen. Voor het gemak wil ik dit blok HTML extern hebben en vervolgens op elke pagina automatisch laten invoegen (zelfde idee als externe CSS).
Zover ik weet zijn er twee manieren hiervoor, JavaScript en PHP. Beide hebben echter nadelen.
JavaScipt omdat ik met de document.write("") moet werken en daarbij alle aanhalingstekens moet backslashen en dit niet ten goede komt van het gemak en overzichtelijkheid. Daarnaast moet ik een <noscript></noscript) backup op elke pagina zetten wat het gemak van het extern hebben teniet doet.
PHP omdat mijn pagina's .html zijn en een PHP inlcude werkt alleen op een .php pagina. Ik heb geen zin om elke pagina te hernoemen maar het grootste probleem is dat ik niet weet of dit nog effect gaat hebben op de andere HTML of JavaScript op de pagina's.
Is er nog een andere manier of is het veilig al mijn pagina's simpelweg van .html naar .php te hernoemen (heeft dit effect op inline JavaScript?)?

Laatst bewerkt:
ja, via HTML, het heet een iframe. Hoewel het niet precies je bedoeling is, werkt het opzich wel.

PHP omdat mijn pagina's .html zijn en een PHP inlcude werkt alleen op een .php pagina.
Dat's niet waar. Je kan met php elk soort bestand includen, dus ook HTML of txt-bestand:
PHP:
include('bla.html');

:thumb:

Dat's niet waar. Je kan met php elk soort bestand includen, dus ook HTML of txt-bestand:
PHP:
include('bla.html');

Ja dat wist ik :) maar wat ik wilde zeggen is dat de PHPcode wel in een .php pagina moet staan. Tussen de HTML op een .html pagina werkt het niet!

Ik ken inderdaad een <iframe> maar dat vindt ik verre van een ideale oplosssing. Sowieso werkt in liever niet met frames en daarbij is het lastig de goede afmetingen etc. te krijgen. Een PHPinclude plakt gewoon de HTMLcode op de pagina wat beter en veiliger is.

Maar als je een HTML pagina wilt includen dan staat er toch ook geen PHP in? Dan is het toch ook geen probleem?

Het is alleen een probleem als je op een HTML bent en een file wilt includen, maar dan ontkom je er waarschijnlijk niet aan om alles te renamen.

Enige wat ik me anders nog kan bedenken is dit ->
http://en.wikipedia.org/wiki/Server_Side_Includes

Maar als je een HTML pagina wilt includen dan staat er toch ook geen PHP in? Dan is het toch ook geen probleem?
Dat bedoel ik niet.

Het is alleen een probleem als je op een HTML bent en een file wilt includen, maar dan ontkom je er waarschijnlijk niet aan om alles te renamen.
Dat wel :)

Enig idee hoe goed SSI is ondersteund in de browsers en platforms? Als het cross-browser en cross-platform is kan ik het zeker gebruiken!

Het gebeurd op de server dus de browser heeft er niks mee te maken :)

Als je server het ondersteunt werkt het overal.

overgens kan je php zo instellen dat het ook html-pagina's parsed in plaats van alelen maar .php. Geloof ik.

Enige wat ik me anders nog kan bedenken is dit ->
http://en.wikipedia.org/wiki/Server_Side_Includes
Helaas vereist SSI een .shtm of .shtml extensie wat me in feite bijna hetzelfe probleem oplevert als PHP.

overgens kan je php zo instellen dat het ook html-pagina's parsed in plaats van alelen maar .php. Geloof ik.

Zoiets staat me wel bij ja. Volgens mij worden .html pagina's dan als .php pagina's geparsed en zou de PHPcode wel werken. Volgens mij via .htaccess

Maar dan blijft er één vraag openstaan. Heeft het parsen van .html pagina's als .php pagina's of het simpelweg hernoemen naar .php pagina's effect op de externe en inline JavaScript? Als dat niet zo is zou ik het gewoon kunnen doen..

Neuh, javascript gaat pas aan als de pagina geparset is, en dan is het hoe dan ook een HTML document. Dus die blijft gewoon werken (tenzij je er met PHP fouten in gaat echo'en ofzo ;))

Dan ga ik maar eens ff kijken of het SSI wordt of PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan