• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Externe koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

trionneke

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
In Excel 2010 moet ik een externe koppeling maken naar een ander Excel bestand. In de cellen die in de brondata leeg zijn (spatie) worden deze in de doeldata "0". Hoe kan ik deze in de doeldata ook spatie maken?

Uiteraard is je koppeling uitgebreider, maar het gaat om het idee:
Code:
=ALS(ISLEEG($E$5);"";$E$5)
BTW: leeg is niet gelijk aan een spatie, want een spaties wordt niet gezien als leeg.

Laatst bewerkt:
Uiteraard is je koppeling uitgebreider, maar het gaat om het idee:
Code:
=ALS(ISLEEG($E$5);"";$E$5)
BTW: leeg is niet gelijk aan een spatie, want een spaties wordt niet gezien als leeg.

Ik heb dit geprobeerd, maar zie niet hoe ik dit toe kan passen op een externe koppeling. De gehele kolom verwijst naar een kolom in een ander bestand.

Voorbeeld:
bestand a.xlsx kolom C (zonder titelrij) wordt in bestand b.xlsx kolom B (met een titelrij)
Bestand a.xlsx is een geimporteerde txt file met TAB als scheidingsteken.

Per cel:
Code:
=ALS(ISLEEG('D:\Rob\<submap>\<submap2>\Financiële zaken\[Inkomsten en uitgaven 2011.xlsm]2011'!$C$106);"";'D:\Rob\<submap>\<submap2>\Financiële zaken\[Inkomsten en uitgaven 2011.xlsm]2011'!$C$106)

Per cel?

Het zijn er ongeveer 5000.
En het aantal rijen verandert als het bronbestand wijzigt.

Het bronbestand wordt aangeleverd via een dump van een Oracle database en elke dag opnieuw aangemaakt.

Een formule in de eerste cel en dan naar beneden trekken.

Formule naar beneden trekken kan wel alleen is het niet bekend hoeveel rijen het betreft. Kunnen er vandaag 5000 zijn, morgen misschien 7000 en overmorgen 4000.

Kan ik conditioneel doortrekken of m.b.v een macro tot de laatst gevulde rij uit het bronbestand?

En dan blijft natuurlijk nog het probleem uit mijn andere forumvraag over het geheugen. Zodra ik dit voor een paar kolommen heb gedaan gaat Excel gigantisch veel geheugen gebruiken
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/645151-Geheugen-probleem-Excel-2010

In plaats van doortrekken naar beneden kun je ook dubbel klikken op hoekpunt rechtsonder.
Als je op dit plusje dubbelklikt wordt de formule naar beneden door gekopieerd net zover als in de kolom links hier van waarden staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan