• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Externe links automatisch bijwerken zonder vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost.van.Steeg

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hoi,

Telkens als ik mijn bestand open wordt er gevraagd of ik de externe links wil bewerken omdat Excel deze niet bij kan werken. (Deze map bevat één of meer koppelingen die niet kunnen worden bijgewerkt). Vervolgens druk ik op "Koppelingen bewerken", en daar staat achter alle gebruikte bestanden: "OK". En onder bijwerken "A" (weet niet waar dat voor staat, zal wel Actief zijn).

Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt?

Joost.van.Steeg, Het is maar goed dat de melding verschijnt. Er zijn gevallen dat je juist alleen de 'niet bijgewerkte versie' wilt zien. Maar als je de melding niet meer wilt, kan je die uitzetten. Open je workbook met de linkjes. Ga dan in de menubalk naar Edit (bewerk) > Links. In de Popup die dan verschijnt zit linksonder een knop (in het engels: Startup Prompt). Als je die aanklikt komt er weer een popup met 3 keuzes. Kies voor de onderste en er wordt nooit meer om een update gevraagd (dat gaat dan vanzelf).
Ik weet niet of dat alleen voor dat workbook geldt, of dat dat een instelling is voor al je workbooks.

Groet, Leo

Hoi Ginger,

bedankt voor je reactie. Dit wist ik inderdaad, en geld alleen voor het werkboek waarin je de wijziging toepast. Probleem bij mij is dus dat Excel zegt een link niet bij te kunnen werken, maar alle links lijken ok te zijn. Ik moet dus de link kunnen vinden waarover excel stuikelt tijdens het bijwerken.

PS:

Ik heb ook de invoegtoepassing Find links. Maar ook hiermee kan ik geen gebroken links achterhalen.

Beste Joost,

Maal een kopietje ven het bestand, en verwijder stuk voor stuk de links die je ziet bij Bewerken - Koppelingen...
Misschien dat dit je op weg helpt?

Richard

Opzich een goed idee, maar ik denk dat mijn bestand corrupt is. Als ik hem nu wil opslaan krijg ik de melding "File had not been saved". Volgens mij zit het probleem in mijn netwerk schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan