Externe Luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo,

Ik wil het volgende doen.

PC aansluiten op TV over HDMI. TV wil ik als beeldscherm gebruiken.
TV aansluiten op Externe Luidsprekers zodat het geluid uit externe luidsprekers komt.
Kabeldecoder aansluiten op TV over HDMI.

Nu mijn vraag.
A: Kan een videokaart ook Audio sturen?? Tot zover ik weet kan een videokaart dat met HDMI wordt aansluiten alleen Video sturen.
B: Ik gebruik de functie Audio out van TV. Audio kabels sluit ik aan op externe luidsprekers. Zo kan de Decoder dat is aangesloten via HDMI gebruik maken van de externe speakers. Maar hoe zorg ik dat de PC dat via HDMI op de TV is aangesloten ook gebruik kan maken van de externe speakers?

Als ik bijvoorbeeld muziek afspeel op de PC dan wil ik dat er wel geluid uit de externe speaker komt. Zit ik even later bijvoorbeeld naar zenders te zappen op me Decoder dan wil ik dat er geluid uit de externe speakers komt.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

Groetjes,

A:, ja, indien je de audiodriver ervoor hebt geïnstalleerd.
B: TV heeft een stereo cinch uitgang? kan eventueel ook via de hoofdtelefoon 3,5mm jack.

dank voor snelle reactie

A:, ja, indien je de audiodriver ervoor hebt geïnstalleerd.

Dus als ik het goed begrijp installeer ik die audiodrivers en via de Videokaart uitgang HDMI dat dan is aangesloten op de TV wordt ook Audiostromen gestuurd? En als dat echt kan dan heb ik de gedachten die ik heb opgelost.

B: TV heeft een stereo cinch uitgang? kan eventueel ook via de hoofdtelefoon 3,5mm jack.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik een Smart TV nog niet heb ben van olan om binnen de kortste tijd ééntje aan te schaffen . Maar kijk ik naar de Audio out uitgangen zie ik vaak RGB kabel uitgang. En die RGB kabels worden dan weer op de speakers aangesloten of op de subtower.

Tabel:

TV > Audio out >> Externe Speakers .
Decoder > TV > Audio out >> Externe Speakers.
PC > TV > Audio out >> Externe Speakers.

Of ik kan altijd nog bluetooth speakers kopen en die met de PC laten verbinden toch?

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Die "Externe speakers" zijn wel actief? Dat wil zeggen, er zit een versterker ingebouwd?
Losse passieve speakers (zonder versterker) op een line uitgang aansluiten gaat niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan