Externe opslagmedia, steeds vraag om te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

guycools

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
2
Eergisteren kon ik de fotos van mijn fototoestel niet op de PC Downloaden, de PC zei steeds het dat ik moest formatteren. Ik was al klaar om de kaart terug te brengen naar de winkel - want in garantie - tot ik mijn Iomega-stick inbracht en ook dit bericht kreeg om te formatteren. Ik heb toen beiden eens geconnecteerd op mijn portable en daar konden beide media zonder probleem bekeken worden.
Dit betekent duidelijk dat het probleem ter hoogte van mijn PC zit. Ik heb al eens geprobeerd de Iomega uit mijn hardwarde lijst te halen, waarna bij het inbrengen in de USB-poort de installatie opnieuw werd uitgevoerd, maar dit bracht geen soelaas.
Ik heb het probleem op alle 4 de USB-poorten van mijn PC.
Heeft er iemand een idee?:confused:
Ter info: ik gebruik Win XP SP2 en met kerstmis werkte alles nog prima. Voor zover ik weet heb ik sindsdien niets meer geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Heb je in Apparaatbeheer gekeken bij de USB-controllers? Staat het USB apparaat voor massa opslag er netjes in, zonder gele of rode icoontjes?
.
 

Bijlagen

  • USBHubsA.jpg
    USBHubsA.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 17
fotos

Heb je voordat je de fotos op je iomega stick de juiste fat versie gebruikt
fat of fat32

heb ik ook een keer gehad met mijn mp3:eek:
 
Heb je in Apparaatbeheer gekeken bij de USB-controllers? Staat het USB apparaat voor massa opslag er netjes in, zonder gele of rode icoontjes?
.
Het volgende staat bij de USB-controllers:
- Generic USB Hub
- Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controller - xxxx (4 maal)
- Ondersteuning voor USB-afdrukken
- Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller
- USB-hoofdhub (5 maal)
Massa opslag komt er bij als het opslagmedium in de USB wordt gestoken, wat me OK lijkt.
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Iomega kwam ik niet verder, ik wist onvoldoende van je stick.

De foto's komen op een card uit je camera, gaan ze in een cardreader van je PC?

Haal de printer eens van je PC af, ook eventuele andere USB-apparaten, ga in Apparaatbeheer met je muis op de "Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller" staan, klik rechts, Eigenschappen, Stuurprogramma en dan Stuurprogramma bijwerken.

De Wizard update hardware verschijnt, laat hem automatisch naar de software zoeken.
Als hij geen beter stuurprogramma heeft gevonden, dan weer op die controller rechtsklikken, maar dan kiezen voor Installatie ongedaan maken.
Gevraagd of je het zeker weet, zeg dan ja (of OK).

Herstart de PC en probeer daarna de Iomega-stick.
Als dat goed gaat, dan alsnog de printer aansluiten en controleren.
De foto's weet ik niet zeker, via de card-reader controleren?
 
Op de site van Iomega kwam ik niet verder, ik wist onvoldoende van je stick.

De foto's komen op een card uit je camera, gaan ze in een cardreader van je PC?

Haal de printer eens van je PC af, ook eventuele andere USB-apparaten, ga in Apparaatbeheer met je muis op de "Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller" staan, klik rechts, Eigenschappen, Stuurprogramma en dan Stuurprogramma bijwerken.

De Wizard update hardware verschijnt, laat hem automatisch naar de software zoeken.
Als hij geen beter stuurprogramma heeft gevonden, dan weer op die controller rechtsklikken, maar dan kiezen voor Installatie ongedaan maken.
Gevraagd of je het zeker weet, zeg dan ja (of OK).

Herstart de PC en probeer daarna de Iomega-stick.
Als dat goed gaat, dan alsnog de printer aansluiten en controleren.
De foto's weet ik niet zeker, via de card-reader controleren?

Ik heb dit gedaan met als resultaat dat Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller er niet meer tussen staat en vervangen werd door Intel (R) 82801EB USB2 Enhanced Host Controller - 24DD
Maar kan nog altijd mijn Iomega-stick niet gebruiken.
Tussen haakjes, ik sprak over 2 externe opslagmedia, mijn Iomega-stick (Mini drive 256 Mb) en mijn digitaal fototoestel (Olympus Mu 700). Het probleem doet zich bij beide opslagmedia voor, maar alleen op mijn PC, niet op mijn portable.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, ik kan een van mijn digitale camera's met een USB-kabel verbinden met mijn PC en een andere heeft een memory-card die ik in een card-reader moet steken.
Jij hebt het i.v.m. je camera ook over een kaart, vandaar.
Die Intel-controller is wel USB 2.0, dus de moderne, snelste versie van USB.
Je moet in de BIOS die USB 2.0 wellicht nu op Enabled zetten. Meteen na de start van de PC op F2 drukken, herhaaldelijk, om in de BIOS te komen. Misschien moet jij F1 gebruiken, of Del., even uit proberen.
In de BIOS op zoek gaan naar het menu waar drives, cd-rom's en usb-versies staan.
 
...
Die Intel-controller is wel USB 2.0, dus de moderne, snelste versie van USB.
Je moet in de BIOS die USB 2.0 wellicht nu op Enabled zetten. Meteen na de start van de PC op F2 drukken, herhaaldelijk, om in de BIOS te komen. Misschien moet jij F1 gebruiken, of Del., even uit proberen.
In de BIOS op zoek gaan naar het menu waar drives, cd-rom's en usb-versies staan.

USB 2 stond al enabled, verandert dus jammer genoeg niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan