• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Externe (REDI) link met verwijzing automatisch doorvoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arito
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
INDIRECT functie in macro

Hoi,

Ik vroeg me af of er een manier is om een formule als:

REDILink|'L1'!'YHOO;LP'

Door te voeren. Dus ik heb bijvoorbeeld in A1 YHOO staan. In A2 GOOGLE. In A3 MSFT. En zo verder. Dan wil ik graag dat ik automatisch de link (die in B1 staat) kan doortrekken zodat in plaats van YHOO er GOOGLE (B2), MSFT (B3) etc komt te staan.

Is dit mogelijk?

mvg,

Laatst bewerkt:
Het is mij volstrekt onduidelijk wat je nu eigenlijk door wilt trekken ....
In elk geval klopt m.i. de formule al niet ....
Kan je het xls-bestand niet meezenden?

Ik heb een bestand toegevoegd.

De formule klopt (behalve dat er een '=' teken voor moest staan). Je zult geen gegevens krijgen omdat je waarschijnlijk het bijbehorende programma niet hebt. Het gaat echter om het doorvoeren van de formule.

Alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

Heel misschien zoiets voor B1???? Al zie ik niet in hoe die Redilink functie zal moeten werken zonder een UDF ofzo...

Code:
=RediLink(INDIRECT("|'L1'!'"&A1&";LP'"))

normaal gebruik je in excel dan de indirect functie. Tussen "" zet je dan de vaste tekst die je met een & - teken koppelt aan variabele (hier A1).

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag over de INDIRECT functie in een macro, maar wilde er niet een nieuw topic voor openen.
Doe dat maar wel want anders raken we het overzicht kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan