Mijn zus heeft haar externe schijf laten vallen. Het lijkt erop dat daardoor bij het benaderen en kopiëren van de data van de externe schijf niet lukt of zeer traag gaat.
De volgende situaties hebben zich voor gedaan:
-Bij het benaderen van de data op de externe schijf loopt Windows Explorer vast.
-Het duurt ongeveer 7 uur om een kleine map van 37 MB te kopiëren.
-Bij het kopiëren van data komt soms de melding dat de data van de bron schijf niet meer gevonden kan worden “Kan dit item niet vinden. Dit item bevindt zich niet langer in…”. Kijk ik vervolgens in de mappen van de externe harde schijf is de data ook niet meer zichtbaar. Zet ik de externe harde schijf uit en weer aan, is de data opeens wel weer zichtbaar.
-Het is ook twee keer gebeurt dat de data opeens wel (snel) kopieerde. Echter was vervolgens alle gekopieerde data op de PC corrupt. Zet ik de externe harde schijf uit en weer aan. En kopieer ik een klein bestand (wat eerder corrupt was gekopieerd) dan gaat dit opeens wel goed.
-Bij data recovery tool OnTrack doen zich dezelfde problemen voor.
Merk externe schijf:
LaCie d2 Quadra Hard Disk 500 GB
De schijf tikt niet en klinkt normaal. Bij apparaatbeheer wordt de volgende schijf weergegeven: hitachi hdp725050GLA360 usb device. De externe schijf is als ntfs geformatteerd.
Het doel is om zoveel mogelijk data te redden. En niet door een bedrijf die daar veel geld voor vraagt.
Vragen:
1. Tijdens al mijn pogingen om data te redden is de externe schijf via de USB kabel aangesloten geweest. Is het beter om de harde schijf uit de behuizing te halen en deze vervolgens in mijn PC te hangen. Afgezien dat de dataoverdracht dan niet via USB loopt wat is verder het verschil? Ik ben bang dat als ik hem eruit haal dat deze het helemaal niet meer doet.
2. Voor WD schijven zijn er allerlei tools om schijven te checken en zelfs te herstellen? Welke kan ik het beste voor hitachi gebruiken? Heeft dit veel zin?
Alvast hartelijk bedankt voor de tips
De volgende situaties hebben zich voor gedaan:
-Bij het benaderen van de data op de externe schijf loopt Windows Explorer vast.
-Het duurt ongeveer 7 uur om een kleine map van 37 MB te kopiëren.
-Bij het kopiëren van data komt soms de melding dat de data van de bron schijf niet meer gevonden kan worden “Kan dit item niet vinden. Dit item bevindt zich niet langer in…”. Kijk ik vervolgens in de mappen van de externe harde schijf is de data ook niet meer zichtbaar. Zet ik de externe harde schijf uit en weer aan, is de data opeens wel weer zichtbaar.
-Het is ook twee keer gebeurt dat de data opeens wel (snel) kopieerde. Echter was vervolgens alle gekopieerde data op de PC corrupt. Zet ik de externe harde schijf uit en weer aan. En kopieer ik een klein bestand (wat eerder corrupt was gekopieerd) dan gaat dit opeens wel goed.
-Bij data recovery tool OnTrack doen zich dezelfde problemen voor.
Merk externe schijf:
LaCie d2 Quadra Hard Disk 500 GB
De schijf tikt niet en klinkt normaal. Bij apparaatbeheer wordt de volgende schijf weergegeven: hitachi hdp725050GLA360 usb device. De externe schijf is als ntfs geformatteerd.
Het doel is om zoveel mogelijk data te redden. En niet door een bedrijf die daar veel geld voor vraagt.
Vragen:
1. Tijdens al mijn pogingen om data te redden is de externe schijf via de USB kabel aangesloten geweest. Is het beter om de harde schijf uit de behuizing te halen en deze vervolgens in mijn PC te hangen. Afgezien dat de dataoverdracht dan niet via USB loopt wat is verder het verschil? Ik ben bang dat als ik hem eruit haal dat deze het helemaal niet meer doet.
2. Voor WD schijven zijn er allerlei tools om schijven te checken en zelfs te herstellen? Welke kan ik het beste voor hitachi gebruiken? Heeft dit veel zin?
Alvast hartelijk bedankt voor de tips