externe schijf error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik zit met een groot probleem wat ik graag wil op lossen.

Ik heb sata interne schijf in een slave geplaats aangelosten via usb.
Nu staat daar een 100 tal filmpjes op die ik niet kan kopiëren door deze fout melding (cyclic redundancy check) , ik google naar de betekenis ervan en nou blijkt dat er sectoren van de schijf beschadig zijn.
Is er een mogelijk dat ik de filmpjes op de een of andere manier kan kopiëren ?

Ik heb software gevonden genaamd Wisefixer kan nergens lezen of die doet formateren of doet repareren.
Ik had ook via een site een check gedaan voor te recovery bij een bedrijf dat kost 250 euro.

Misschien kan je de filmpjes op de interne schijf uploaden naar mediafire , hotmail of skydrive , en dan met een nieuwe schijf weer downloaden.
Voor de gemakkelijkheid , je kan al die filmpjes in 1 .rar of .zip file zetten , die upload sneller :d

De schijft is ntfs en ik heb hem op mijn macbook andere pc heb ik niet dus inpakken zal niet gaan.
Op dvd lijkt me ook geen optie heb is zo 250 gb.

Ik heb geen flauw idee wat NTFS betekend , maar ik heb wel dit gevonden voor als je ze wil inpakken: Klikjeeee
Op DVD is idd geen optie , 250 GB is best veel voor een DVDtje :d

NTFS weet je toch wel dat is hoe de schijf geformatteerd is.
Ik ga eens proberen om te uploaden naar Dropbox die heb ik.
Met uploaden heb je me al geholpen daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Dan krijg ik de zelfde fout omdat je alleen kunt kopiëren en niet kunt uploaden

Heb je de s.m.a.r.t. al uitgelezen van die schijf? Dat kan met bijv chrystal discinfo of met hdtune.
Je kan daarmee ook direct fysiek je schijf laten testen.

Voor het kopieren van die films zou je wel eens unstoppable copier kunnen proberen.
Duurt wat langer dan gewoonllijk. tenzij het echt niet gaat.

@gamefreak23
NTFS is een bestandsindeling zoals fat32 enz....

Laatst bewerkt:
Upload gaat wel goed en het downloaden maar nu is de avi index beschadig. Ik kan ze afspelen met VLC door het tijdelijke repareren is ook software die het kan repareren zodat ik ze in de toekomst kan afspelen ?

Kan je de hdd nog eens terugplaatsen in de pc.
Dit om een kwestie van onvoldoende voeding in de case constructie uit te sluiten.

Ik had op mijn oude laptop had ik Ubuntu staan en daar heb ik de smart mee uitgelezen die gaf aan dat er 60 sectoren beschadig waren en dringend de schijf moet vervangen.
Nieuwe schijf heb ik al en het meeste staat al op mijn mac alleen de filmpjes niet.

Ik heb geen pc meer in de pc deed hij het al niet meer en mac ziet hem vaak ook niet maar zoals ik uploaden gaat wel alleen is de avi index beschadig

Hoi Rene,

Ik zat deze uitleg te lezen, heeft iets te maken met dat MAC alléén kan lezen van NTSF, maar er is een tooltje voor, hoop dat dit je helpt!!!

Die link had ik eens gelezen en in principe kan ik gewoon kopiëren dat is met de rest van wat op de schijf staat ook geluk alleen deze avi filmpjes doet hij niet die zullen wel op de beschadig sectors staan.

Ben al aan het uploaden dat gaat wel. Alleen naderhand de avi index reageren.

Die error wat ik krijg met kopiëren kan dat ook te maken dat de AVI index is beschadig ? Ik kan ze wel afspelen.
Filmpjes die er ook opstaan de ik met mijn iphone heb gemaakt die heeft hij zonder problemen gekopieerd.

Uploaden gaat ook niet blijft hangen op 24 % en de schijf zie en hoor ik niet ratelen.
Waarschijnlijk alles kwijt of opsturen en veel betalen

Als je ze kan afspelen, kan je ze misschien ook converteren naar de andere harde schijf...?
Ik zeg maar iets...

Als ik jouw was zou ik eerst proberen om de schijf in een Windows pc te zetten van iemand anders ( buurman of zo ), en kijken of je met de ingebouwde functie je schijf nog kan reanimeren.
Ik heb net ook iets gelezen over Disk warrior onde mac, maar die is vrij prijzig en dan is t nog maar de vraag of het lukt.

Heb ik allemaal al geprobeerd daar word hij wel herkend maar kan niks kopieren. Deze schijf waar het opdraait komt uit mijn vaste pc waar ik aal problemen mee heb gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan