Externe schijf kan plots niet gelezen worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

shckwav

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Dag allemaal,

De externe harde schijf van een vriend van mij stopt tijdens het afspelen van muziek, van deze schijf, ineens met het afspelen van de muziek.
Via skype vraag ik hem de schijf te benaderen en de bestanden te selecteren. Deze hebben een bestandsgrootte van 0 byte, en ook bij kopiëren naar het bureaublad zijn de bestanden 0 byte...

Direct daarna vraag ik hem de verkenner te sluiten en nogmaals de schijf te benaderen. De schijf staat er niet tussen! Ik vraag hem de computer opnieuw op te starten. Helaas, de schijf staat er weer niet tussen.
Ik vraag hem de schijf van het stroom te halen en een minuut te wachten. Vervolgens laat ik hem de stroom er weer op doen en de schijf word ingeladen! Maar helaas niet met de naam die mijn vriend hem heeft gegeven, maar als lokale schijf E:, dat geformatteerd moet worden om leesbaar te zijn voor Windows.

Aangezien er bestanden op staan met persoonlijke waarde zijn we zeer voorzichtig met onze vervolgstappen, maar we weten niet welke vervolgstappen we moeten doen.

Heeft iemand ervaring met deze situatie? Wat kunnen we doen om de bestanden op de schijf terug te halen?

Alvast bedankt voor alle moeite!

Raar vind ik ook.
Maar ik denk dat de persoon waar de schijf zich bevindt en dus niet over skype, het programma getdataback ntsf moet proberen te krijgen.
Met dit programma kun je de bestanden op deze schijf vinden en naar een andere schijf kopiëren. Doe je het naar de zelfde schijf kunnen bestanden overschreven worden en dan ben je nog verder van huis.
Als je die bestanden dan op een andere schijf hebt staan kun je wat onbezorgder met de schijf gaan experimenteren.
Via systeembeheer, computerbeheer en schijfbeheer kun je kijken of de schijf er is en of hij herkend wordt.
Staat hij erbij dan in het scherm midden onder aan de linkerkant met de rechter muisknop klikken en daar de optie kiezen die wat met drive letter te maken heeft of met initialiseren van de schijf.
Ik ken dit deel niet meer uit mijn hoofd, maar het zou zich zelf moeten wijzen.

In geval van nood zou je de schijf kunnen formatteren. De data heb je och al gered.

Succes ermee

Bedankt voor je reactie Kostenzer!

Ik zal achter het programma getdataback ntsf aangaan. :)
De 31ste hebben we afgesproken om actie te ondernemen op locatie. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan