Externe schijf met win 98Se

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Ik heb een pc met windows 98 Second Edition. Nu heb ik ook een externe schijf(IDE) via de USB poort. De schijf is 250 gig. Nu is het probleem, ik heb de schijf met de bijgeleverde driver cd op deze pc geinstalleerd maar krijg ik bij deze computer geen verwisselbaar station o.i.d. Ik weet dus niet hoe ik nou de schijf kan benaderen.

Is het misschien mogelijk dat win98 deze schijf niet direct ziet omdat die externe schijf NTFS is? Aangezien win98 dat niet ondersteunt? Bestaat er iets waarmee ik er voor kan zorgen dat win98 de schijf toch ziet?

p.s. ik ben niet zo goed in engels dus engelse sites heb ik helaas weinig aan..:eek: Sorry:confused:

Alvast ontzettend bedankt!
Groeten van Vincent
 
Als de schijf met NTFS geformatteerd is dan werkt dat zeker niet nee. Formateer de schijf met FAT32 (standaard onder Windows 98)

Vanuit de fabriek zijn ze vaak met FAT32 geformateerd, heb je wel eerst de drivers geïnstalleerd en daarna pas de drive aangesloten?
 
Nou ik weet haast zeker dat hij goed geinstalleerd staat. Onder apparaat beheer geen vraagtekens of uitroeptekens... Op een gegeven moment toen ik de schijf de inplugte kreeg ik een melding nieuwe hardware gevonden.. USB-to-IDE was wat hij gevonden had. Gewoon via die wizard naar de driver cd gegaan en de juiste driver geinstalleerd.

Dus daarom ga ik dr vanuit dat hij goed geinstalleerd is:thumb: Ik las ook ergens op internet iets over een tooltje

http://www.sysinternals.com/Utilities/NtfsWindows98.html

Maargoed.. wak al zij, ben niet zo goed in engels haha! Dus snap dr vrij weinig van
 
Laatst bewerkt:
Daarom denk ik dat hij goed geinstalleerd staat:

(bijlage)
 

Bijlagen

  • helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 26
Installeren, klaar. Schrijven naar NTFS kan niet, dat kan alleen met de versie die niet gratis is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan