externe schijf opeens formateren!!???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik heb een externe harde schijf (in de vorm van een Tvix), die ik telkens middels usb aan mijn laptop hang maar sinds gisteren heeft de harde schijf aan dat deze geformateerd moet worden !!

Je begrijpt dat wil ik niet omdat op de schijf 750 gb aan films en foto's staan.

Wie weet hoe ik de data toch nog van de schijf kan halen of het probleem kan oplossen zonder te formateren.

Thanx

De beste oplossing is schijf uit de behuizing halen en rechtstreeks aan een desktop pc aansluiten.
Misschien is hij dan wel te benaderen.

Niemand anders met een pc waarbij je dit zou kunnen proberen?
Wat hiermee kan worden vastgesteld is of het probleem in de hd zit of de behuizing.

Laatst bewerkt:
Niemand anders met een pc waarbij je dit zou kunnen proberen?
Wat hiermee kan worden vastgesteld is of het probleem in de hd zit of de behuizing.

Zit wel zeker in de hd want ik kan op tv wel gewoon alles afspelen. Verder gaat hij aan dat het bestand of map beschadigd is en dus onleesbaar.

Zit wel zeker in de hd want ik kan op tv wel gewoon alles afspelen. Verder gaat hij aan dat het bestand of map beschadigd is en dus onleesbaar.

Als je op deTV alles kan afspelen dan ligt het dus niet aan de werking van de hd.

Je bedoelt dat hij aan geeft dat het bestand of map beschadigd is en dus onleesbaar?
In je eerste post zei je dat hij aangaf geformatteerd te moeten worden.

Laatst bewerkt:
Als je op deTV alles kan afspelen dan ligt het dus niet aan de werking van de hd.

Je bedoelt dat hij aan geeft dat het bestand of map beschadigd is en dus onleesbaar?
In je eerste post zei je dat hij aangaf geformatteerd te moeten worden.

oke..sorry.

Als ik hem via usb aansluit krijg ik de melding dat de schijf geformatteerd moet worden. Uiteraard druk ik dan op cancel waarna wel gewoon een schijfletter wordt aangemaakt. Als ik die weer (via verkenner of zo) wil openen krijg ik de melding van de beschadigde map en/of bestand.

Gebruik trouwens windows7 maar daar heeft ie gewoon op gewerkt.

Thanx

Is de schijf opgedeeld in meerdere partities?

Dus toen het nog werkte kon je ook bij de bestanden die via de tv kunnen worden afgespeeld?

Is de schijf opgedeeld in meerdere partities?

Dus toen het nog werkte kon je ook bij de bestanden die via de tv kunnen worden afgespeeld?

Ja die waren toen inderdaad te benaderen. Er staan een aantal mappen op de schijf waarin films, foto's ect in submappen staan opgeslagen. Naar mijn idee is er echter maar één partitie.

Ben bang dat er toch maar een mogelijkheid is, schijf uit de kast en aan een pc.

Staan er naast de video's nog andere belangrijke dingen op de schijf, waarvan geen backup is?

Edit:

Download Victoria for Windows hier (huidige versie 4.46b).

Met dit programma kun je de harde schijf op fouten testen, zonder hem uit de kast te hoeven halen.

Als je niets aan de standaard instellingen verandert, wordt de schijf alleen maar getest op"bad blocks". Zal wel even duren via USB.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost of bestaat nog steeds.

Opgelost? Vermeld hier dan wat die oplossing was, zo hebben degenen die gereageerd hebben en andere gebruikers er ook wat aan.

Bovendien is het wel zo netjes om dan de vraag als 'opgelost' aan te geven.

Het probleem is opgelost of bestaat nog steeds.

Opgelost? Vermeld hier dan wat die oplossing was, zo hebben degenen die gereageerd hebben en andere gebruikers er ook wat aan.

Bovendien is het wel zo netjes om dan de vraag als 'opgelost' aan te geven.

Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Ik heb het programma Victoria gedownload maar begrijp nog niet goed wat ik precies hiermee kan bereiken.

Kan je mij daarbij helpen?

Hierme kan je de hd op fouten controleren. Dit zou de oorzaak kunnen zijn van het probleem.

Start het programma op, selecteer de juiste hd uit het lijstje, ga naar Tests en klik Start.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan