externe schijf valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Ik heb 2 dagen geleden een 1TB externe schijf gekocht, het is een 2.5 inch dus de voeding gaat over de usb kabel (enkele kabel).
Als ik bestanden voor een langere tijd kopieer stopt de schijf, het lijkt wel alsof er dan niet genoeg stroom over de usb (de schijf is 3.0 en hij zit op een 3.0 poort) krijgt.

Iemand een idee?

Externe voeding erbij plaatsen. Soms heb je ook een splitkabel, waarbij een usb stekker alleen als voeding, en de tweede stekker als voeding en voor gegevens wordt gebruikt. Vroeger moest ik op mijn laptop (slechts usb2.0) ook een externe voeding gebruiken, omdat het net niet werkte.

Ik kan er geen externe voeding bij plaatsen, hij heeft maar 1 poort voor 1 kabel. Een splitter kan ook niet.
het is een Hitachi touro mobile mx3.

Probeer de schijf aan een ander computer. Dan kan je beslissen, of je de schijf wilt terug geven.

sorry voor de late reactie, ik ben nog op zoek naar een andere pc waar een usb 3.0 poort op zit.

Je kan het ook op een USB 2.0 poort proberen.

usb 2.0 is geen probleem, ik vraag me nu dus af of er een fout in de controller van de schijf zit of dat alle usb 3.0 poorten op mijn pc niet goed zijn.

Indien je op meerdere computers onder USB 2.0 bij het kopieeren van grote bestanden geen problemen ondervindt dan zal ik de usb 3.0 ondersteuning controleren. Maar dan moet je de usb 3.0 porten van je computer controleren en de usb3.0 poort van de harde schijf.

Misschien kan je meneer google om raad vraagen, of anderen ook dit probleem kennen?

als ik hem op een pc aansluit met usb 2.0 is er geen probleem, ook bij andere computers op usb 2.0 zijn er geen problemen. ik heb 6 usb 3.0 poorten en op geen van alle werkt hij. ik ga binnenkort bij iemand langs die een pc met usb 3.0 heeft, dan kan ik kijken of het aan de schijf ligt.

Ik heb hier ook een Windows / Ubuntu pc staan met USB 3.0 poorten... Bij mij tenminste is het pennetje van de sockets blauw...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan