externe schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Het is al eens voorgekomen op dit forum, maar toch altijd anders:

ik heb een backup gemaakt van documenten van mijn laptop op een externe harde schijf. Dit ging goed. Daarna wilde ik de externe weer aan de desktop aansluiten, waar hij altijd probleemloos aangesloten is geweest.
Ineens kreeg ik de melding dat er nieuwe hardware was gevonden en of ik die wilde installeren. Toen ik dat wilde, zei hij dat het niet kan omdat er geen bijpassende software is gevonden. (Na aankoop installeerde hij zichzelf en was er geen aanvullende software nodig!) Toen probeerde ik hem wederom op de laptop en daar kreeg ik hetzelfde probleem weer. Bij apparaatbeheer staat er een uitroepteken bij het ding. Wat te doen?
In de veilige modus vraagt hij ook om installatie en dat gaat ook niet. Hoe kan ik de bestanden die erop staan redden?

Doet de schijf het nog wel op een ander systeem?
Verwijder anders eens de USB controllers in apparaatbeheer en start opnieuw op.
Windows zal nu de hardware opnieuw detecteren en installeren.

Ps. lees ook even je Privé-berichten alsjeblieft.

Hij doet het ook niet op een ander systeem. Ik heb ook al de usb controller verwijderd en inderdaad wil hij hem dan op nieuw installeren. Ik krijg dan echter wel weer dezelfde melding: dat het niet kan..

Gelukkig: ik heb de oplossing gevonden na wat gegoogl in een donloadbaar bestandje dat mij erdoorheen heeft geholpen! Het schijnt vaker voor te komen bij de Cypress AT2LP RC42. Wees gewaarschuwd!:thumb:

Zou je zo vriendelijk willen zijn de oplossing op het forum te zetten? Dan kan handig zijn voor mensen met hetzelfde probleem. :)

PS. nog een Privé-bericht.

Ja dat zou ik wel willen, maar ik weet niet hoe:o
Ik heb geen link, alleen dat programmaatje en dat is te groot om als bijlage te plaatsen (900 kb).

@ps: sorry, dat had ik even over het hoofd gezien

Misschien de naam van het programmaatje dan? :)

Ps. bedankt.

Dan was dit zeker de oplossing?
i had acomdata HD USB.. and after almost a year of using it... the same happened to me! I was like... whats now! BUT finally i found this site:
http://daltrey.org/linux/cypress.html
*yeah just go and download that file dbflash.exe
*extract it somewhere on your local disk.
*go to device manager and find that darn cypress AT2LP
*reinstall driver (you don't want to have it search for a driver, you want to manually tell it where to find the driver. And when the option arrives, you "have disk". Then, browse to the location where you extracted that rar file, which is something like c:\temp\dbflash\PH-1003 EE SW or c:\PH-1003 EE SW)
*now when you have installed that disconnect your HD from you computer.
*run primer.exe from c:\PH-1003 EE SW) or wherever it is.
*connect your HD to the computer now.
*in couple of seconds you have to see green message "successful"
*disconnect your HD from power source and USB keep it for a few second and connect everything back again!
*I HOPE IT"S WORKING NOW!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan