externe schijf wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
goedemorgen,

Het volgende probleem doet zich voor!

Mijn externe schijf ( maxtor 250 gb ) wordt niet meer herkend en dit terwijl ik de schijf al meer als een half jaar gewoon gebruik.

Maar gisteren zette ik de schijf aan en je hoort deschijf wel draaien en rechtsonder in de taakbalk komt er een icoontje dat er een usb apparaat gevonden is maar meer gebeurt er niet.

Nu keek ik bij schijfbeheer en staat er ineens bij de schijf niet geinitialiseerd ( 233 gb)

Ik had de schijf ingedeeld in 3 partities en geen daarvan is nog te benaderen.

Maar op de schijf staat nog wel ongeveer 150 gb aan data .

Kan ik dit nog terug krijgen??

Alvast dank!

Misschien is de bootsector beschadigd,kijk er eens naar met Testdisk,om te zien of het nodig\zinvol is om de backup-bootsector terug te zetten.

http://www.cgsecurity.org/
Download.
http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.10.win.zip

1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 even de printscreen hier.

Alt + PrtScr toetscombinatie gebruiken a.u.b.

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

bedankt voor de snelle reactie.

Ik ben momenteel op mijn werk maar zodra ik thuis zal ik het proberen en dan zal ik hier op terug komen.

Nou ik heb het geprobeerd maar het wil niet lukken.

Ik heb testdisk opgestart en hij vind de maxtor schijf maar dan loopt het geheel muurvast.

Ook heb ik een tooltje van maxtor geprobeerd maar dit werkt ook niet.

Kun je de schijf uit z'n behuizing halen en,in geval van een IDE schijf,als slave in de PC bijplaatsen?

Daarna nog eens Testdisk draaien.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan