externe toegang probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
ik probeer bij mijn vriendin thuis op mijn PC te geraken via " verbinding op afstand"
ik volg nu de instructies van MS en moet nu Virtual Private Network (VPN) installeren maar nadat ik "verbinding met netwerk op mijn werk" heb gekozen staat de optie VPN-verbinding in het licht grijs dus kan ik niet verder ...
iemand een idee?

internetverbinding = kabel ? misschien moet het via een directe lijn ?

Ik neem aan dat je een remote verbinding wilt opzetten tussen de pc van je vriendin en je eigen pc, en dit over internet? Als je het niet over internet doet, is een simpel netwerkje voldoende (voor netwerken, zie de link in mijn handtekening).
Doe je het wel over internet, dan moet je uiteraard een werkende internet verbinding hebben. Ik neem aan dat jullie dit allebei hebben.

Zo te horen probeer je met routing and remote access een verbinding op te stellen. Mijn advies is om dat zo snel mogelijk te vergeten. Het goed instellen van een RAS verbinding vraagt heel wat kennis van zaken betreffende de installatie en instelling.

Ik zou in jouw geval een ander programma proberen, dat veel eenvoudiger is te gebruiken dan RAS. Probeer bijvoorbeeld eens tightvnc (www.tightvnc.com) en installeer het programma op de pc die je wilt overnemen (die van je vriendin dus). Rebooten. Start nu je eigen internet explorer op en typ in de adresbalk http://ipadres:5800. Zorg ervoor dat er op beide pc's geen firewalls in de weg zittten. Dit programma werkt zowel over internet als in een netwerk.

Het voordeel van tightvnc is dat je zelf geen extra software hoeft te installeren, alleen maar op de pc van je vriendin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan