Externe toegang tot router lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lando

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Ik ben in het bezit van een Belkin N Wireless Router F5D8233-4
Ik heb poort 21 open gezet om zowel intern als extern de router te kunnen benaderen via FTP.
Intern benaderen lukt wel perfect maar extern kan ik via FTP met geen mogelijkheid de router benaderen, Ik heb ook bij een kennis geprobeerd maar dat lukt mij ook niet.
Is er iemand misschien die ook dit probleem heeft mee gemaakt en die nu intussen weet hoe dat moet(van buiten af) de router benaderen via FTP
Ik heb diverse forums bekeken maar daar werd ik niet wijzer van, terwijl ik van mening ben dat ik goed gedaan heb.

Ik heb een poort geforward, 21 en doorverwezen naar het IP van mijn NAS

Ik ben in het bezit van een Belkin N Wireless Router F5D8233-4
Ik heb poort 21 open gezet om zowel intern als extern de router te kunnen benaderen via FTP.
Intern benaderen lukt wel perfect maar extern kan ik via FTP met geen mogelijkheid de router benaderen, Ik heb ook bij een kennis geprobeerd maar dat lukt mij ook niet.
Is er iemand misschien die ook dit probleem heeft mee gemaakt en die nu intussen weet hoe dat moet(van buiten af) de router benaderen via FTP
Ik heb diverse forums bekeken maar daar werd ik niet wijzer van, terwijl ik van mening ben dat ik goed gedaan heb.

Ik heb een poort geforward, 21 en doorverwezen naar het IP van mijn NAS

Als ik het goed begrijp wil je dus van buitenaf via ftp (poort 21 idd) verbinding maken met gedeelde bronnen binnen jouw netwerk?

dan moet je inderdaad in je router dmv nat (network adress translation) poort 21 forwarden naar poort 21 van het ip adres van je nas. op je nas moet je dan ook poort 21 open hebben staan en gebruikers toewijzen om zo toegang te krijgen.

heb je al eens geprobeerd om uberhaubt je router te kunnen benaderen via je browser? ( poort 80) zo kun je bijvoorbeeld testen of dat uberhaubt wel wil, en of niet je modem ook nog eens een firewall heeft.

groeten

Discount PC

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je uitleg

Maar het probleem is nog niet verholpen
Er zit geen Firewall op de modem, ik heb namelijk aansluiting van UPC.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan