externe toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
261
Ik draai Windows98 op een toshiba-laptop met pentium-II-mmx. Daarin gebruik ik jaren een pcmcia-netwerkkaart die uitstekend werkt.

Sinds kort wil ik daarmee stand-alone internetten.
Dus heb ik een pcmcia-modemkaart ernaast gezet.
Dit werkt prima, want ik kan naar buiten bellen.

Toen wilde ik de externe toegang gaan definieren. Dit ging mis. Als ik op het icoontje externe toegang klikt dan gebeurt er niks. Daarna probeerde ik via Internet Explorer de "wizard internet verbinding" te gebruiken. Hierbij geeft hij als foutmelding :

Kan de bibliotheek voor externe toegang (RASAPI#@.dll) niet laden
De volgende fout is opgetreden : a device attached to the system is not functioning

Bij www.microsoft.com vond ik de knowledge base article 142806 (cannot open the dial-up networking folder). Dit heb ik helemaal uitgevoerd.
Daarna via add/remove program de externe toegang verwijderd, pc opnieuw gestart. Dan wederom de externe toegang toegevoegd, pc opnieuw gestart.

Maar niets helpt.
Nu ben ik radeloos.
Wie kan me alsjeblieft helpen ???
Juul.
 
Helaas kan niemand mij helpen?
Daar ben ik heel verdrietig van...
Ik ben namelijk nog niet uit de problemen.
Ik kan dus met deze laptop nog steeds niet internetten...

Heeft iemand misschien toch enige suggesties wat ik nog zou kunnen uitproberen?
Anders moet ik toch maar de hele pc formatteren????
Juul.
 
Ontzettend bedankt voor deze supersnelle reactie.
Ik ga er voor zitten en ga het uitproberen.
Deze oplossing is veel uitgebreider dan de knowledge base articlle van microsoft...
Ik bericht nader of het wel of niet is gelukt.
 
Helaas, het heeft niets geholpen.
snik, snik, snik...

Ik denk toch maar Windows98 opnieuw te installeren.
 
Als al het bovenstaande niet helpt dan zit er toch niets anders op dan Windows98 opnieuw installeren???

Ik wil enkel graag een bevestiging hebben voordat ik het doe.

B.v.b.d.
 
Ik ben niet zo'n held op dit gebied, maar je had een modemkaart er naast gezet. Moet je dan ook niet iets weghalen of zo?
Ja, ik gok maar wat.....
Succes.
 
Nee ik hoef niets eruit te halen. Ik kan bij deze notebook (toshiba 4000cdt) 2 pcm-cia-kaarten naast elkaar indoen.

Ik zit er nog mee, ik heb de boel nog niet geformatteerd. Eerlijk gezegd ben ik daar huiverig voor (dat ik van het ene probleem in een ander probleem kom).

Ik ben nog verder gaan kijken.
Ik zie bij de device manager, onder network adapters 2 stuks "dial-up adapter", een met niks erachter, en een met "#2 (VPN support)" erachter.
Kan dit??

Overigens het probleem met rasapi32.dll is er nog steeds.
Wie heeft suggesties ??

Juul.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan