Externe USB disk geeft een fout in een I/O apparaat als er een backup wordt gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Na het aansluiten van een nieuwe externe harde USB schijf (Seagate 2,8 TB) lukt het niet om een systeem back-up te maken.

Deze nieuwe externe harde schijf werkt verder prima als ik data lees of schrijf, ook met grote hoeveelheden ( 60Gb) per map. Alleen Windows Systeem Back-up geeft als foutmelding: Kan de opdracht niet uitvoeren door in een fout in een I/O apparaat.

Ik heb een windows 7 systeem met ook een Samsung USB externe schijf ( 1.8TB ) waar een systeem backup altijd werkt en nog steeds !
Wilde deze Samsung schijf vervangen met een Seagate met meer capaciteit omdat hij overvol liep maar nu werkt de nieuwe schijf dus niet..voor een systeem kopie.
Wat nu te doen?

Even voor de zekerheid : we hebben het nu over een Windows 7 systeembackup of is het een Windows 8 systeembackup die je wil gaan maken?
Welke USB versie hebben de 2 externe hdd's?

Ik denk dat je die schijf moet gebruiken onder GPT, een optie die je onder schijfbeheer kunt vinden.
Dit moet gebruikt worden bij schijven groter dan 2TB

Het is een windows-7 ( 64 bit ) systeem. Ik gebruik het windows systeem backup samen met systeem herstel wat standaard zit in het MS-windows-7. De nieuwe schijf heeft een USB-3 interface maar zit in een USB-2 poort. Ook de oude schijf zit in een USB2 poort en heeft ook een USB-2 interface. Het Asus board heeft wel een 20 polige aansluiting voor USB-3 maar ik moet nog zo'n kabel met back panel kopen om er gebruik van te kunnen maken. Weet alleen niet waar ik die kan vinden maar is nu nog niet belangrijk. Moet dit eerst werkende krijgen.. toch?

Hoe kom ik bij schijfbeheer om die optie GPT aan te zetten, als ik vragen mag? Lijkt me namelijk een goed plan...

schijfbeheer gevonden : Seagate USB drive ( I ) 2794 GB NTFS - in orde ( primaire partitie ) Converteren naar GPT is greyed out net als alle andere functies . Alleen eigenschappen is beschikbaar. Dit ter info... hoopt dat het helpt met het denken aan de oplossing.

Als je zo kort na elkaar wat mede te delen hebt, zet dan alles in een venster. Dat werkt beter.

Misschien ga je naar schijfbeheer en klikt dan op Help.
Geef als zoekopdracht "mbr-schijven" in en lees hier en daar wat.
Ik hoop dat je er dan uit komt.

Heb de schijf naar GPT laten converteren maar een backup wordt nog steeds een I/O fout. Daarna verkleint tot 1.8TB geeft geen resultaat. Toen naar MBR in twee kleine volumes ( 1.4TB) ook geen resultaat. Terug naar een groot volume GPT om de schijf dan uiteindelijk alleen voor data te gaan gebruiken. Bedankt voor de hulp zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan