Externe usb harddisk, bestanden kopieren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Beste Helpmijer's,

Na dat mijn laptop stuk ging heb ik de bestaande hdd eruit gehaald.
Een externe behuizing gekocht voor deze IDE schijf en daarna aangesloten op mijn nieuwe laptop.
Hij wordt herkend door de nieuwe laptop en ik kan de schijf ook gewoon benaderen.
Nu wil ik bepaalde belangrijke mappen overzetten naar mijn nieuwe laptop, maar ik kan deze niet terug vinden op de oude hdd, terwijl ze er wel op staan.
Moet ik nog bepaalde handelingen verrichten om ze te kunnen zien op de externe hdd ??
Iemand een idee ?
Of hebben jullie nog verdere info nodig ?

1. Beschikt de schijf over meerdere partities?
2. Waar zouden de gegevens normaal gesproken moeten staan?
3. Zijn de bestanden misschien verborgen?

bureaublad.jpg
Dit is wat de aangesloten externe hdd laat zien.
De schijf heeft oorspronkelijk 2 partities, waarvan 1 verborgen was.
De gegevens waren mappen die op het bureaublad waren geplaatst, het betreft hier fotomappen en mappen met documenten.
Geen idee of ze verborgen zijn, in de oude situatie waren ze altijd zichtbaar op het bureaublad.

Laatst bewerkt:
Dit lijkt op de hoofddirectory van de systeempartitie van Windows XP, als het goed is zou de inhoud van het Bureaublad onder Documents and Settings\(Gebruikersnaam)\Bureaublad te vinden moeten zijn.

Bedankt, alweer verder geraakt.
Bestanden stonden inderdaad verborgen.
Ben voor een paar dagen weg, maar heb nog een paar verdere vragen, deze komen dus nog.
Alvast dank.

Oke, belangrijke bestanden terug, dank je.
Nu volgende vraagstuk en graag weer jullie help.
Wil mijn email ook graag overzetten naar de nieuwe laptop.

Op de oude laptop stond office 2007 en ik gebruikte daar de outlook.
Op de nieuwe laptop staat nu office 2013 met de bijbehorende outlook.
Is er een mogelijkheid om de oude in zijn geheel over te kopiëren naar de nieuwe ( incl instellingen en alle mappen met bijbehorende email) ?????

Graag jullie mogelijkheden.

Ik heb op dit moment Office niet bij de hand, maar ik weet dat er in het menu Bestand een optie Importeren/Exporteren is. Hiermee kun je een volledige reservekopie maken van alle mappen in het e-mailaccount en de inhoud van deze mappen. Verder kun je op de oude computer het programma Mail PassView gebruiken om het wachtwoord van het account te achterhalen, indien noodzakelijk.

Waarom zou je willen exporteren als alles al in een PST-bestand staat? En een PST-bestand kun je gewoon in 2013 importeren. Het enige wat dan niet mee komt, zijn de accountgegevens en de geschiedenis van geadresseerden (je weel wel, als je Pietje Puk in het "Aan"-veld tikt, dat dat dan aangevuld wordt). Hoe je dit wel kunt behouden, staat (in het Engels) omcshreven in deze post: klik.

Filmpje hoe je een PST-bestand importeert in Outlook 2013:
[video=youtube;wVHIYbB4UFM]https://www.youtube.com/watch?v=wVHIYbB4UFM[/video]

Is het ook mogelijk om gewoon de hele map office 2007 te kopieren van de oude schijf.
En hem dan weer te plakken op de nieuwe laptop ?
Of is dit te simpel gedacht ?

Bovenstaande vraag , gaat niet lukken, zag ik in een ander vraagstuk hier op de site.
Bestanden nu wel kunnen overplaatsen naar nieuwe outlook 2013.
Nu nog mijn accountgegevens email terug halen van de oude schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan