Externe USB HD toewijzen in Windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swampie

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
In XP is het eenvoudig om een externe USB drive aan te sluiten en die een letter toe te kennen door met de rechter muisknop op Deze Computer te klikken en dan via Beheer naar Schijfbeheer de zaak naar wens in te stellen, maar hoe doe je dat in Windows ME?
Bij aansluiten van de drive wordt die wel als nieuwe hardware herkend en is zichtbaar in systeembeheer maar niet benaderbaar via MSDOS prompt of Verkenner, De mogelijkheid om een driveletter te definieren zoals dat in XP wel kan, ontbreekt in ME. Op een oude PC met Windows 98SE heb ik het wel aan de praat gehad, waarschijnlijk omdat ik in het verleden ooit een stukje software heb geinstalleerd van een digitale camera. Ik weet alleen niet meer waar ik dat heb en of het een juiste conclusie van mij is. Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
ik dacht dat je in ME ook nog software voor de usb moest installeren.
drive letter toekennen in ME zou ik niet weten.

Bedankt puppie voor je antwoord

Het lost mijn probleem niet op van de Toshiba externe HD met USB kabel. OP de site gekeken voor eventuele drivers en andere software van vergelijkbare USB opslag media helpen ook niet. Toch bedankt voor het meedenken.

En bij je hardware in het configuratiescherm staat wel usb.......
en dan zonder fout melding

Usb

In het configuratiescherm staat een groenvraagtekentje bij USB voor massaopslag en verder Hardware niet geinstalleerd en dit apparaat werkt correct. Wanneer ik het stuurprogramma installeer dat wel in de System32 dir staat, ik geloof usbmasstor.inf dan verandert er niets. het systeem blijft ontoegankelijk. Ik heb ook al een programmaatje geprobeerd dat NTFS drives onder W98SE kan benaderen maar dat hielp niet. ik had dit in dit forum gevonden een prograaamtje Winternals. De drive is overigens in Fat bestandssysteem geformatteerd, dus daar kan het niet aan liggen.

Driveletter toekennen in Windows ME opgelost

Na wat puzzelwerk heb ik het zelf opgelost en geef hier de oplossing want mogelijk kan het anderen helpen:
Ga naar via Configuratiescherm/Systeem/Apparaatbeheer naar het type USBdrive dat is geinstalleerd onder Schijfstations (dus niet bij USB/apparaat voor massaopslag, want daar staat hij ook) dubbelklik op de drijf en ga naar het tabblad Instellingen. Vink daar Verwisselbare schijf aan en geef bij de vakjes Begin driveletter en eind driveletter je keuze in. Bij mij stond dit op respectievelijk E: en E: en ik heb die tweede F: gemaakt. En zie daar is hij in de verkenner en ik mag hem nog even formatteren en doe dat in het FAT36 formaat omdat ME NTFS zowiezo niet aankan en omdat het een externe harde schijf betreft is het ook meer uitwisselbaar het andere besturingssystemen.

:thumb:
Kijk en dat waarderen we natuurlijk.
een mooi antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan