externe verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn10

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Kan ik met windows 98se een externe verbinding maken met een computer bij mij op de zaak. Ik doe dit ook al met een computer met xp erop. Ik kan namelijk nergens iets op de computer vinden om verbinding te maken met een extern bureaublad wat bij xp wel is.
De computer heeft wel een netwerkkaart en is daar ook mee aangesloten op het adsl internet. Dit werkt probleemloos.

Hoi Puppie,
Dat ging goed. Alleen moet ik via de ethernetkaart een verbinding met de computer maken. Als ik een nieuwe verbinding ga maken kan ik alleen kiezen uit een winlt modem en een 56k modem. Ik krijg hier niet een ethernetkaart in te zien om via de adsl een verbinding te maken. Het internet op de computer loopt wel via deze kaart, maar ik krijg ook geen melding in de taakbalk dat er een verbinding is. Er zijn geen 2 tv's te zien zoals bij xp. Hoe ga ik nu een externe verbinding maken? ik moet namelijk een ip-adres invoeren en een gebruikersnaam

Laatst bewerkt:
En als je via start configuratiescherm netwerkverbinding een nieuwe verbind gaat maken.
Daar de gegevens invoeren en dan proberen.

dat is het hem juist. Als ik start-instellingen-configuratiescherm-aanklikt, staat er alleen een netwerk symbool. Als ik hier op klik krijg ik de configuratie voor een netwerkkaart en niet zoals bij xp dat je voor een nieuwe verbinding kan kiezen waarna je dan je gegevens in kan vullen

kan de help van 98 geen uitkomst geven.
Even externe verbinding intypen.
helaas heb ik geen 98 machine ter beschikking.

de kaart die in de computer zit is een hub????
Op de zaak gebruikte wij deze computer vroeger in een netwerk. Ik kan namelijk niet deze kaart kiezen bij een nieuwe verbinding kiezen. Ik moet een modem kiezen en daar een telefoonnumeer invullen

via een modem inbellen naar de zaak.
denk niet dat dat gaat werken.
misschien toch verstandig om er een netwerkkaart in te zetten.
Deze zijn niet zo duur meer euro of 10.

als ik de adsl kabel in de hub stop kan ik meteen op het internet. Dit is dan toch een netwerkkaart?
Het probleem is dat ik deze kaart niet kan kiezen bij inbelkeuze. Alleen een modem staat dan in het rijtje en ik kan ook niks anders aanvinken om verbinding te maken zoals een knop" bladeren"

Laatst bewerkt:
Kun je kiezen voor lan?
er is wel een netwerkkaart bij hardware zichtbaar.

nee, alleen een winlt modem en ik heb alles al uit hardware verwijderd van modems en toch blijft hij met deze modem komen. En ik moet hier een telefoonnummer invullen.

Hmmmmmmm,
Dan hoop ik toch dat er zo nog een windows98 expert langskomt.

Zoals al gezegd heb ik geen 98 tot mijn beschikking.:o

Ok, bedankt in ieder geval voor je moeite.
Ik wilde met mijn oude computer in een ander vertrek proberen verbinding te maken met een computer op de zaak. Beneden doe ik dit al, dus het is meer een gemaksprobleem. Ik zal dus gewoon naar beneden moeten gaan als ik iets wil weten van de zaak.

Pretigge avond verder en misschien tot schrijvens

He,
Hoe maak jij van boven naar het internet verbinding
Via een router of....

Beneden heb ik een switchlan waar ik mijn adsl lijn op splits. Ik heb dus boven gewoon internet via adsl alleen kan ik geen externe verbinding maken met de computer op de zaak. Het externe bureaublad aanvragen gaat wel lukken met dat eerste programma wat je schreef, het lukt alleen niet om via mijn netwerkkaart een verbinding te maken met de zaak

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan