• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

externe verwijzing. maar waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
474
ik heb een excel bestand daar bij het openen een melding geeft dat er een koppeling is naar een ander bestand. Dat is niet de bedoeling, maar ik kan maar niet vinden waar die koppeling zit in het bestand. Hoe kan ik dat opsporen?
 
Edit links

Hoi,

Kijk eens naar DATA en dan EDIT LINKS, daar kun je het wel vinden denk ik.

Gr
 
hoi, bedankt voor de suggesties. Met data > edit links bedoel je koppelingen bewerken denk ik?

daar heb ik inderdaad al gekeken. Alleen is office zo gebruiksvriendelijk opgebouwd dat ze wel zeggen dat er een koppeling in zit, maar niet waar dit in het bestand zit.
https://www.dropbox.com/s/eajzi82rpkh5mq6/externe koppeling.png

ik heb geen flauw idee waar ik die koppeling nu kan vinden en deze om kan bouwen naar de juiste bron...
(gewoon de koppeling verwijderen is een te groot risico dat mijn bestand niet meer klopt).

ik wil dus graag te weten komen op welke plek in het bestand de verwijzing zit.... dan weet ik ook wat deze precies doet en waar deze wel naar zou moeten verwijzen.

edit: de verwijzing zat in een knop in het bestand. aan deze knop was een macro gekoppeld die in een ander bestand was opgeslagen.
(ja en probeer dat maar eens te vinden)
 
Laatst bewerkt:
Zoeken

Je weet nu wat de naam is, probeer eens de zoekfunctie, daar vul de de naam in van de bron en dan op zoeken, dan zul je de plek vinden waar hij staat.

Gr Raymond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan