Externe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikacota

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Hallo,

zoals eerder ook met mijn eigen laptop is gebeurd is het beeldscherm (videokaart) van mn broertje kapot.
Is het mogelijk om hierop een externe videokaart aan te sluiten zodat hij nog wel steeds zijn laptop kan gebruiken?
Zo ja, kan iemand mij daar een voorbeeld van geven waarbij alleen nog een losse videokaart (compleet setje is ook prima) voor moet worden gekocht?

Mvg Tom

Hallo,

zoals eerder ook met mijn eigen laptop is gebeurd is het beeldscherm (videokaart) van mn broertje kapot.
Is het mogelijk om hierop een externe videokaart aan te sluiten zodat hij nog wel steeds zijn laptop kan gebruiken?
Zo ja, kan iemand mij daar een voorbeeld van geven waarbij alleen nog een losse videokaart (compleet setje is ook prima) voor moet worden gekocht?

Mvg Tom

Als alleen je beeldscherm kapot is en je hebt een vga uitgang kun je misschien proberen om een monitor er aan te hangen en dan met de functie toetsen proberen je beeld naar de externe monitor te krijgen.

Ja dat werkt alleen zie dan nog wel steeds de 'inktvlekken' op het scherm.

Er zijn wel USB 2.0 VGA adapters te koop, zoals deze bijvoorbeeld
Die hebben een langzame beeld verversing (geen hardware versnelling) en zijn alleen geschikt voor office en internet toepassingen.
MSI en Asus hebben wel externe kaarten gemaakt, maar deze zijn bij mijn weten nooit op de markt gebracht.

Overigens, is in een enkel geval de videokaart te repareren.
Maar helaas moet meestal het hele moederbord vervangen.

mvg Leo

Edit, ook de MSI kaart is niet te koop.

ok bedankt voor de reactie.
hebben contact opgenomen met HP en die gaat de laptop repareren!
Allen bedankt voor de informatie.

**topic gesloten bij deze**

@ leofact:

Voeg een extra monitoraansluiting aan uw pc of laptop toe in een handomdraai.
U kunt tot 6 van deze adapters tegelijk op 1 pc aansluiten!
Beeldscherm kan gekloond worden, maar ook verbreed (twin view) of zelfs onafhankelijk als 2e scherm worden geconfigureerd, los van de bestaande monitor, dus met een eigen resolutie die afwijkt van het eerste scherm,

dit is dus niet bedoeld als gewone videokaart. Maar als uitbreiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan