Externe Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magic Module

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Hallo allemaal

Bij deze heb ik een serieuze vraag over Externe Voeding

Ik ken een aantal mensen die hebben de ziekte van meniere die kunnen dus absoluut niet tegen het geluid van de ventilator en daarom zijn we op zoek naar een geschikte oplossing voor dit grote probleem.

Ik lees eigenlijk een externe voeding kan wel en kan niet dus is het voor mij nog onduidelijk wat precies er aan te kunnen doen.

Ik dacht zelf dus aan een externe voeding zodat deze op een plaats gezet kan worden waar deze patienten het niet horen en zo vrij kunnen computeren

Of is er een andere fijne oplossing
Ik wacht jullie reacties af

Met vriendelijke groet,
Henk

Tuurlijk is het mogelijk... je zult alleen van de voedingen alle kabels flink moeten verlengen zodat je het voedingblok ergens anders kunt neerleggen. Externe voedingsblokken bestaan er volgens mij niet, dus je zult wel zelf moeten gaan knutselen met een gewone voeding.

Een andere oplossing lijkt mij ook niet zo makkelijk.. als je de ventilator uitschakelt dan raakt de voeding oververhit, en isoleren is ook geen optie want dan krijgt de voeding niet voldoende lucht... maar er zijn ook voedingen die heeeel weinig geluid maken. Mijn laptop (Toshiba) bijvoorbeeld kan ik echt stil noemen.

Hallo

Of..... de p.c. buiten de "werkruimte "zetten .....en verlengdraadjes gebruiken voor k.b. , muis , scherm , etc...

Een of meerdere temp. geregelde fan's in de systeemkast ......

Een serieweerstand van +/- 20 ... 50 ohm in serie met de ventilatoren ......

Een grotere fan monteren met een lager toerental , waardoor die turbulente luchtverplaatsing vervalt...???

Mogelijkheden genoeg lijkt mij....

De voedingsdraden (geschakelde p.c. voeding) ,
verlengen lijkt mij , gezien de hoge stromen die kunnen/zullen voorkomen , geen mogelijke optie , daar het spanningsval over de verlengde draden te groot zal zijn ......

Peter

Het probleem is denk ik nog niet opgelost als je een externe voeding plaatst.

Ik heb een pc die een rot herrie maakte, vevolgens de HDD van maxtor eruit gehaald en vervangen voor een Western Digital. de herrie was al een stuk minder.

Volgende stap was de voeding eruit , en vervangen voor een enermax [ fluister-stil ]

Nu hoor ik de fan van de cpu nog.

Maar is dit wel voldoende.

Wat ik niet snap : de ziekte van meniere heeft 3 symtonen SLECHTHORENDHEID - DRAAIDUIZELIGHEID - OORSUISEN.

Om het probleem goed aan te pakken moet je ook zorgen voor een goed BEELDSCHERM b.v.b een tft.

Alle vinnen er uit en peltier elementen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan