Externe WD My Passport 0740 niet beschikbaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joowtje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2015
Hallo mede Forumleden,

Hierbij een vraagje.

Op een HP Elitebook 8460p heb ik de Windows 7 Ultimate 32bits ge-upgrade naar een Proffesional 64 bits systeem. Geheel vlekkeloos verlopen.
Drivers installeren en alles is ook allemaal vlekkeloos verlopen dankzij de software van HP, Support Asisstant.
Tot ik zover kwam om de back up van bestanden, wat stond op een Western Digital My Passport 0740 250GB over te zetten naar de laptop.
Hij geeft de externe harde schijf niet meer aan in Mijn computer. Wel zijn de drivers gewoon geïnstalleerd.
In schijfbeheer geeft hij aan dat hij niet geïnitialiseerd is, ook geeft hij niet aan hoeveel geheugen op de externe harde schijf zit.
De laptop zelf geeft wel aan dus dat hij gewoon aangesloten is. Want het lampje flikkert ook.
Als ik dan wil initialiseren geeft Windows een foutmelding van "kan opdracht niet uitvoeren door fout in i/o apparaat"
Ook in command prompt heb ik allerlei codes al proberen uit te voeren en ook dit mocht niet baten.

Ik ben ten einde raad, heb diverse programma's al uitgeprobeerd. Geen oplossing tot nu toe.

Ik hoop dat jullie mij konden helpen.
Groetjes Johan

Welkom bij de Helpmij!

Ik vermoed dat de oplossing wel eens simpel zou kunnen zijn:
sluit de WD op een andere pc aan, kopieer de inhoud naar die pc en formatteer de WD.
Hang 'm daarna nog eens aan de HP en kijk wat er gebeurt.
Wordt 'ie herkend? Kopieer dan de hele handel terug naar de WD en probeer nogmaals de WD op de HP aan te sluiten.

Je zegt het zelf al, je moet de schijf initialiseren in Schijfbeheer. Pas dan kun je m gebruiken.
Schrijft een identificatie op de schijf. Is niet hetzelfde als formatteren.

Tijs.

Klopt, maar uit het startbericht van TS kunnen we opmaken dat de externe schijf (ooit) wel goed heeft gewerkt (hoe heeft hij er anders bestanden op kunnen krijgen) dus zou initialiseren niet nodig (moeten) zijn en is er dus 'íets' vreemds aan de hand.

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor de tips, helaas heb ik deze stappen al genomen.
Ik heb de WD aangesloten op een DELL met XP, een PC met Windows 7 Ulti 32bits, een Toshiba Satellite Windows 10. Geen van alle apparaten reageert op de WD.
Terugkomend op het stukje "schijf moet geinitialiseerd worden". Als ik dit probeer met rechtermuisklik, kan ik dat niet aanklikken, heel soms. Maar zelfs dan krijg ik een melding van "kan opdracht niet uitvoeren door fout in i/o apparaat"
Ook met HirensbootCD geen succes met de verschillende proggies.

Heb ook al rondgekeken voor bedrijven die zich bezighouden met DATA recovery. De prijzen liegen er niet om zeg.... ManManMan....

Als bij het opnieuw (proberen te) inititaliseren een dergelijke foutmelding zichtbaar wordt, dan zou je idd. aan mogen nemen dat de hdd defect is.
Als je wel zou mogen initialiseren zou je nog geen mm verder zijn geweest, want na het initialiseren kan een schijf pas worden gebruikt als deze eerst wordt........... geformatteerd. Dan ben je al je bestanden kwijt.

Jaa daar dacht ik ook al dus aan.
Heb diverse youtube clips bekeken. HirensbootCD staat ook vol recovery proggies. Ik heb serieus alles geprobeerd wat in mijn macht zit. Maar het zelf openmaken, nou ik zou bij god niet weten hoe een externe HD van binnen werkt. Ik zou de HD alleen nog maar meer naar ze malle moer brengen :P
Ook dit forum heb ik eerst doorgelezen of er zelfde soort problemen zijn bij anderen. Dit was mijn laatste optie door een bericht te plaatsen. Maar helaas...
Technologie van tegenwoordig :P

Als de schijf aangesloten is luister dan goed of er geluiden hoorbaar zijn.
Zoemen betekent dat de schijf draait en is goed, maar klikken of piepen betekent ernstige problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan