Externe website gegevens importeren in Access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Primahoor

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Hallo,

Ik heb een vraagje. Hoewel ik denk dat het allang zou moeten zijn beantwoord kan ik het met zoeken op het forum niet direct vinden. Excuses wanneer ik een dubbele vraag stel.

Wij kunnen van een externe website verkoop gegevens benaderen. Dit wordt weergegeven in een bepaald web enabled programma waarvoor ik een adres en een inlog code heb. Nu zou ik graag die informatie in Access in willen lezen zodat ik hiermee lokaal wat meer analyses op kan loslaten.

Ik krijg het echter niet voor elkaar via ODBC of XML koppeling. Ook net doen of het een sharepoint site is lukt niet.

Iemand voor mij de gouden tip om dit in te richten

Voorbaat dank!

Uh... Het is niet voor niets een web-enabled applicatie(!)
Als je niet een 'deal' kunt sluiten met de applicatie-leverancier om de data geëxporteerd te krijgen (bijv. als .csv bestand of .mdb of sql export etc.) dan wordt het zeuren, denk ik.
Overigens (als het echt jouw data is, en niet (ook) data van anderen waar je geen 'recht' op hebt) zou ik toch denken dat zo'n deal te sluiten moet zijn. Per slot slaat de provider van die applicatie de data óók ergens op, nietwaar (database-server, XML etc.)

Enige wat je dan zélf zou kunnen doen is de data zoveel mogelijk in tabelvorm laten weergeven, de webpagina('s) als HTML opslaan en dan met een (liefst programmeerbare) (tekst-)editor het omzetten naar .csv formatering. Er zijn op het Internet programma's te vinden die HTML-tags 'strippen' en daarmee wellicht een beter basisbestand voor je kunnen maken om je conversie-acties op uit te voeren. Misschien zijn er zelfs programma's die tabelvorm HTML-code kunnen omzetten voor je.

Natuurlijk kunnen anderen ook nog met andere/concretere tips komen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan