ExterneUSB harddisc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Is het mogelijk om mijn besturingsysteem dus XP te installeren op een externe usb harde schijf met bijhorende programma's of ben je verplicht om je PC te laten draaien via de interne schijf en de externe is enkel voor programma's enz ???

Vraag 2 , in bijgeleverde afbeelding zie je dat mijn interne harde schijf open spaties bevat, dit is een norton programma, vroeger was dit in één blok , is dit een storing op mijn schijf dat er nu 3 groepen zijn op één schijf, terwijl ik enkel alles installeerde in éénmaal zie afbeelding :

Bijlagen

• harddisc.jpg
    harddisc.jpg
    64 KB · Weergaven: 21
Je kan van USB booten, mits je bios dat ondersteunt. Elke pc waar je de USB harddisk aan koppelt, zal dus booten van USB moeten ondersteunen. Verder weet ik niet of je windows op een externe harddisk kan installeren, dat zou je moeten uitproberen.

Mischien is het een optie om met pebuilder (google is je beste vriend) een bootable xp cd te maken?

Blijkbaar is je harde schijf gefragmenteerd geraakt. Zoiets als een virtueel geheugen (een grood bestand van mischien wel 1 Gb) kan dan niet verplaatst worden met fragmenteren. Schakel eerst je virtueel geheugen uit en defragmenteer dan. Niet vergeten je virtueel geheugen weer in te schakelen!

Laatst bewerkt:
Je kan windows op een externe hd installeren als je bios booten vanaf usb ondersteunt meen ik. Ik ben alleen niet zeker of de installer van windows dat wil doen, maar daar kom je snel genoeg achter

Hai ben echt precies met het zelfde bezig.
Heb inmiddels mijn Windows Mediacenter + hele mikmak aan software op mijn externe harddisc geinstalleerd. Dit is een 2,5 inch laptop schijf die ingebouwd in een plug en play sweex 2.5 usb casing.

Die schijf heb ik wel intern moeten maken om alles te kunnen installeren dit door middel van een verloop setje bv:

http://shop.computershopdelft.nl/index.php?menu=216&page=101515

img.php

ze verkopen ze ook bij www.conrad.nl voor een tientje.

Alles geinstalleerd, vervolgens de schijf in de casing terug gemonteerd en via de usb poort aangesloten. Vervolgens mijn boot prioriteit in de bios ingetseld zodat die usb disc als eerste gecheckt wordt.

tot zover gaat alles probleem loos.

Nu stopt ie alleen en krijg het keuze scherm of ik wil starten in de veilige modus
welke optie ik ook kies mijn pc wordt gereboot.
Waarschijnlijk ligt t aan het volgende er kan een extra voeding op die casing worden aangesloten (sommige schijven kun je alleen gebruiken met die voedings toevoer)maar die is niet meegeleverd.

Morgen ff zo`n trafo erop zetten en nogmaals proberen.

Wellicht dat je wat aan mijn ervaring hebt en eventueel verder komt dan ik.

Succes,
Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan