Extra account met beperkte mogelijkheden maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickert86

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2014
Goede morgen allemaal,

Ik heb een pc uitgerust met Windows 10.
Nu heb ik hier al mijn studie/werk gegevens op die uiteraard niet gewist mogen worden door anderen.

Ik dacht mijn C schijf en mappen op mijn D schijf (data schijf) te beschermen door rechten weg te halen.
Met als gevolg dat ik erg zelf ook niet meer in kwam. Na wat gepriegel heb ik dat weer opgelost geloof ik.

Nu wil ik dus eigenlijk een tweede account maken op de computer maar dat account mag alleen gebruik maken van internet, mediaserver en office. Overigens kwam ik er achter dat als ik sommige pictogrammen van het bureaublad haalde, ze ook verdwenen op mijn desktop.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Met vriendelijke groet,

Rick

Ja klopt, had ik ook gevonden.
Maar toen verloor ik zelf rechten om mijn C schijf te zien, werkte mijn one drive niet meer etc.
Dus ik zocht naar een andere/betere uitleg. Ik zou toch gewoon moeten kunnen aangeven dat account x iets wel mag en account y niet zonder moeilijk te doen met administrator accounts en zonder dat het invloed heeft op zowel de desktop van gebruiker x als y.

Hoi,
Even voor de goede orde, ik heb zelf Win 10 niet.
Normaal zou je een gast account kunnen aanmaken met beperkte rechten, met de ingebouwde administratoraccount
net user administrator /active:yes
zou je dan via de tab beveiliging de rechten v.h. gastaccount nog verder kunnen inperken , parentcontrol is ook een mogelijkheid.
Of dat allemaal mogelijk is in Win 10 weet ik niet zeker, wellicht dat er iemand anders van de hoed en de rand weet omtrent Win 10.

Nee werkte het maar zo haha,..

Heb nu bij namen van groepen of gebruikers bij mijn c schijf:

geverifieerde gebruikers
systeem
mijzelf (mijzelf@mijzelf.mijzelf)
administrators (thuis\admninistrators)

nu moet ik hier dus account2 (account2@account2.account2) aan toevoegen maar hoe stel ik het dan in dat alles wel functioneel blijft? en dat als ik een pictogram van desktop account 2 haal die bij mijzelf gewoon blijft staan? want lijkt nu alsof ik een gedeelde desktop creeer ipv 2 verschillende

Je zal even moeten wachten op iemand die er alles van afweet, normaal experimenteer ik volop met nieuwe besturingssystemen maar met Win 10 heb ik dat bewust niet gedaan.
Het enige waar ik me in heb verdiept is hoe je de agressieve upgrade van MS kunt tegenhouden. Bij mij is het vrij simpel, WU uitgeschakeld en geen MS software gebruiken. Werkt perfect al is niet iedereen het ermee eens.
Succes verder met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan