Extra account toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo,

In Outlook 2010 heb ik momenteel twee e-mailaccounts, de instellingen van beide servers (inkomend en uitgaand) zijn bij die accounts hetzelfde. Nu wil ik ook een ander account toevoegen, maar deze kan op de een of andere manier geen contact maken met de server, omdat deze het mailadres afwijst.

Ik heb de juiste gegevens ingevoerd, geen spelfouten, en de servers staan hetzelfde als bij de andere mailaccounts.. Daarnaast doet ie het op de computer van een collega het wel, dus de gegevens moeten wel juist zijn.. Mijn collega voert echter hetzelfde in als ik...

Iemand die kan helpen?

Van welke profiders zijn je emailadressen?

(Bijv. KPN, Hotmail, Gmail, XS4All etc. etc.

Soms moet je handmatig "Server inkomende post" en datsoort grappen invoeren.

De e-mail adressen die ik het momenteel op heb staan (mijn persoonlijke email van werk, en het mailadres van de administratie) zijn beide met inkomende server pop.byte.nl en uitgaand smtp.xs4all.nl zoals iedereen heeft in dit bedrijf. Alleen het 3e mailadres wat ik moet toevoegen doet het daar niet op...

Het gaat om een mailadres van een webshop, wij hebben de instellingen van de webshopbeheerders gekregen. Ik heb het mailtje met de instellingen doorgestuurd gekregen van mijn collega, alles precies hetzelfde ingevuld maar het werkte niet. Toen heb ik contact opgenomen met de webshopbeheerders en ook zij wisten niet wat ze eraan konden doen. Het ligt dus denk ik aan de instellingen die wij gekregen hebben, de webshopbeheerders zijn er zeker van dat hun de goede instellingen hebben doorgegeven maar ik betwijfel dat..

Iemand die weet hoe je alsnog je (server)instellingen opnieuw kan uitzoeken in Outlook? Begin nu toch wel een beetje wanhopig te worden...

Volgens mij was het ook mogelijk de mailbox toe te voegen aan outlook, zonder dat je het hele account toevoegt.. Misschien dat dat in mijn geval een betere oplossing is..? Maar ik heb even geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen...

Bedoel je dit?
- Bestand
- Accountinstellingen (2x)
- Tabblad E-mail
- Knop Wijzigen
- Knop Meer instellingen
- Tabblad Geavanceerd
- Knop Toevoegen
- Naam van het postvak opgeven
- Knop OK

Ik vermoed dat het adres wel in het adresboek moet voorkomen.

Nee dat is het ook niet. Dat kan je namelijk alleen toevoegen met een Microsoft Exchange account, en ik heb mijn accounts lopen op de POP3 server.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan