Extra acties bij gaan naar volgend record

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Ik heb een formulier (access 2010) waarop ik een knop heb "sla op". Naast het normaal opslaan wat automatisch gebeurt als je naar een volgend record gaat d.m.v. de navigatieknoppen onderaan, moeten er nog wat extra handelingen gebeuren (o.a. een logboek item aanmaken)
Is het ook mogelijk om deze extra handelingen te laten plaatsvinden door het drukken op "volgend record" ? Welk event wordt er dan uitgevoerd ?

mvg
John
 
John: Je kan hiervoor uitstekend macro's gebruiken. Daarin kan je meerdere acties laten plaatsvinden in een bepaalde volgorde. Een van die actie is het opslaan
 
Een actie voor opslaan is, zoals je zelf al aangeeft, eigenlijk niet nodig, tenzij je eerst iets wilt regelen voordat je het opslaan uitvoert. En natuurlijk als je formulier niet-gebonden is. Als je gegevens wilt laten wegschrijven in een logtafel, dan kun je veel beter VBA gebruiken, want dan heb je meer mogelijkheden als in een macro.
 
Ik zat zelf ook an VBA te denken, alleen weet ik niet welk event er "afgevuurd" wordt bij het naar een volgend record gaan. Als ik dat weet kan ik bij die gebeurtenis de nodige VBA toevoegen.
Iemand een idee ?

Wat ik ook zou kunnen doen is navigatie buttons op formulier maken, waaraan al voorgebakken macro's gekoppeld zijn (naar eerste, vorige, volgende, laatste etc.). Is daar dan ook extra vba-code te koppelen ? Er moeten verschillende zaken uitgevoerd worden, wat lastiger is in macro's.
Als dat gelukt is, kan ik de standaard navigatieknoppen uitzetten. Wat ik dan nog nodig heb is een counter voor het aangeven van bijv. record 2 van 6, net zoals er nu onderaan formulier weergegeven wordt.


mvg
John
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan