Extra beveiliging laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrittB

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje voor de mensen die naar dit bericht kijken....
Kennen jullie een programma/software om nog een extra beveiliging/wachtwoord in te stellen op mijn laptop naast het standaard "wachtwoord programma"van Windows zelf?

En dan daarbij nog een vraagje, is er iemand die een programma weet waarbij het lijkt dat als mijn computer op de screensaver springt, dat er een soort van kluis sluit??

Ik kijk uit naar jullie antwoorden :D
Fijne avond allemaal!!

Ik denk niet dat dat bestaat. Windows kent het verschil tussen een administrator, gebruiker, en gast.

De administrator kan programma's installeren, de gebruiker gebruiken, en de gast mag niet rondkijken. Dat is allemaal per gebruikersnaam en wachtwoord geregelt.

Wat er nog bestaat zijn programma's, die nog een extra wachtwoord vereisen, denk b.v. aan je webmail programma.

Je kan bij de screensaver instellen, dat je alleen met wachtwoord weer toegang krijgt. Ik zou mij kunnen voorstellen, dat je nog een alternatief screen saver programma kan vinden, wat de computer op slot zet.

Maar ja, indien je zo veel geheimen hebt, dan laat je de laptop lekker thuis liggen en zet hem in de kluis. En op internet mag deze speciaal laptop natuurlijk ook niet.

Kennen jullie een programma/software om nog een extra beveiliging/wachtwoord in te stellen op mijn laptop naast het standaard "wachtwoord programma"van Windows zelf?

In no time heb ik je windows wachtwoord omzeilt:confused: Ook de evt. extra wachtwoorden ( begrijp echter niet wat je daar mee bedoelt ) sloop ik er zo uit.
Als je echt ( bijna ) op zeker wilt gaan voor leken, zul je het in je BIOS moeten regelen.
Als je hem nou gewoon in een afgesloten kast legt ben je beter af:o

Ik denk dat je voor dat soort beveiliging beter je volledige systeem kan encrypteren met een programma zoals TrueCrypt.

Misschien nog een aanvulling.

Je kunt ook een wachtwoord koppelen aan je screensaver. Dit betekent dan dat zodra de screensaver verschijnt, en je weer normaal beeld wilt hebben, je dan de bijvoorbeeld de muis beweegt en er dan een wachtwoord scherm verschijnt. Na het intypen van het juiste wachtwoord, zal het scherm van de screensaver dan verdwijnen. En dan kun je dus pas weer normaal (door)werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan