Extra case fan plaatsen, verstandig ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyy

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
494
Hallo,

Ik krijg binnenkort een nieuwe computer met deze kast http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=TQXS16&showTechData=true#tecData

Er zit daar een 250 mm fan en een 120 mm fan in, aan de zijkant en aan de voorkant, dus geen fan acherin onder de voeding bijv, nu zijn er achter in de kast wel voorgeboorde gaatjes om 2 80 mm fans te plaatsen, nu wil ik daar dus ( als het verstandig is ) een 80 mm plaatsen voor extra cooling en een betere airflow plaatsen, maar word de airflow beter als ik hem op Intake air zet of op Outtake air Zet ?? ( de 250 mm fan neemt lucht in de kast en de 120 mm voor haalt de warme lucht er weer uit, ) nu weet ik dus niet of de airflow langs mn CPU en GPU gaat, en ik dacht zo dat als ik achterin een 80 mm fan plaats en die op intake air set, de lucht langs d GPU en CPU gaat en die koude lucht door de 250 mm fan tege de CPU en GPU aan gedrukt word en dan word af gevoerd naar de voorste 120 mm fan.

Is dit verstandig om te doen ?? :)
en zal k m dan op in of out-take air zetten ??
En heeft het uberhoupt wel nut, die 80 mm fan extra ??
Er komt een 8800 GTS en een AMD 5600+ in dus ik wil wel dat het lekkr koel blijft :)
Alvast bedankt :)

Gr Rick.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik even wachten met de aanschaf van een extra casefan, misschien is de koeling met de bestaande twee fans voldoende.
Ik denk eigenlijk wel dat die 250mm fan de kast afdoende koel kan houden, deze blaast immers verse lucht meteen op de cpu en geheugen/moederbord/uitbreidingskaarten.
 
jah ik zal t ook pas kope als de hardware te heet zou worden, dus als dat het geval is snap je, maar toch bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan