Extra Computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Revox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Revox

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Hallo.

Ik wil graag 1 extra computer aansluiten op mn andere computer die nu rechtstreeks met de modem verbonden is.
Mijn vraag is, is het mogelijk om bij de computer die rechtstreeks is aangesloten een extra netwerkkaart erbij te doen en die op de extra computer aansluiten?
En hoe moet dit dan gedaan worden? Of is er een makkelijkere manier?

Ik heb ook nog gedacht om een router aan te sluiten en dan het ip adres te clonen voor de extra computer. Maar is het dan mogelijk om bestanden over te zenden van de ene computer naar de andere met een ftp programma?

Alvast bedankt!

Groeten

Je kunt in beide pc's een (extra) netwerkkaart plaatsen. Deze verbind je dan met een Crosscable.

Dan kun je bij de gast pc instellen dat je verbinding maakt via een andere pc (bij netwerkverbindingen).

Voorwaarde voor verbinding op deze pc is natuurlijk wel dat de hoofdpc dan aan moet staan.

Moet ik dan bij Gateway het ip adres van de extra kaart invoeren?
En is het dan ook mogelijk om bestanden over te zenden?

Ik gebruikte geen extra ip adres. Ik had inderdaad ook een gateway, en ip had ik op automatisch staan.

Bestanden kun je delen door op een partitie te klikken en dan via rechtsklikken "delen" aan te geven.

Daarna moet je soms de eerste keer via rechtsklik op start, dan " zoeken" aanklikken. Dan de optie computer zoeken aanklikken.

Beide pc's moeten wel dezelfde netwerknaam hebben.

Groot NADEEL van een crosskabel is dat de gastcomputer niet op internet kan als de hoofdcomputer uit staat.

Groot VOORDEEL van een crosskabel is dat de gastcomputer niet op internet kan als de hoofdcomputer uit staat.

Om het met de woorden van een zekere J. C te zeggen..
elk voordeel heb zijn nadeel....

Hangt af van de gezinssituatie natuurlijk.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan