• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

extra functies in combinatie met INDIRECT

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdeGelder

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Allen,

Ik heb op dit moment deze formule in mijn Excel blad staan:

=INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM())

Nu zou ik ook graag willen dat als er in "opname!A" cellen zijn die leeg zijn of een 0 bevatten het - teken geplaats wordt.

Kan iemand mij hier bij helpen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Ruud

Hallo Ruud,

Misschien met deze?

=ALS(ISLEEG(INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM()));"-";INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM()))

Hallo Harry,

Deze formule werkt inderdaad, bedankt hiervoor!
Is er ook een manier om dit te doen bij velden waar een 0 als waarde vermeld staat?

Ik heb verschillende tabbladen met data die tot één overzicht gemaakt moet worden.
Bij een aantal staat er dus niks in de cel en bij een aantal tabbladen wordt er d.m.v. een formule automatisch een 0 geplaatst in de cel. Omdat die cellen in het overzicht afgerond moeten worden met 2 decimalen lijkt het erg rommelig en wil ik ook hier een - hebben staan.

Groeten,

Ruud

=ALS(ISLEEG(INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM()));"-";ALS(INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM())=0;"-";INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM())))

Graag gedaan. :thumb:

Kan nog iets korter Ruud.

=ALS(OF(INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM())=0;INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM())="");"-";INDIRECT("opname!A"&1+KOLOM()))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan