extra geheugen bijplaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jato
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jato

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
Ik heb een geheugen van 256 Mb ; Ik heb een geheugen Module er bij gekocht van 512 MB.
Kan ik die 512 Mb module er gewoon naast zetten ( wordt dan samen 768 Mb)

of moet het totaal gelijk zijn b.v. 512 Mb of 1 Gb

Wie kan mij daar een antwoord op geven.

Groeten, Jato :)

Dan zal je even meer info moeten geven. Merk + nummer van je mobo ?

in mijn pc zit een 256 Mb - pc 2700 DDR - P32M648 HHC -6A

Ik wil daarnaast zetten: DDR-RAM 512 Mb - PC 333 TP -

kan dat, dan heb ik samen 768 Mb geheugen

Gr. Jato;)

je kunt gewoon die 2 geheugen modules er allebij inzetten!!!!
of hij moet het niet doen omdat het 2 verschillende merken zijn maar je kunt ze gewoon erinzetten en merk je het wel of ie het dut of niet!!!!!! als hij begint te piepen dan werkt het geheugen niet samen en als ie gewoon opstart werkt hij wel tenminste als hij da n 768 mb aangeeft.

het kan geen kwaad om het uit te proberen. kan niks verder kapot aan gaan.!!!!!!!!!!!1

let erwel op als het ene geheugen niet werkt dat je dan de de geheugen modules om moet draaien bijvoorbeeld

bank1 : 256
bank2 : 512

nou is het vaak zo
dat het grootste geheugen als
1e geplaatst moet worden
maar dat verschilt per mobo

dus dan krijg je

bank1 : 512
bank2 : 256

en met een beetje pech zoals ik heb gehad en nog steeds heb
ziet ie maar de helft van zijn ware geheugen
is verder niet veel aan te doen helaas :(

Marcel Dekkers zei:
welk merk moederbord + processor heb je ????

ik ?

ik heb een packard hell :D

3.2 ghz

1024 mb ram zou eigenlijk 1536 moeten zijn maar dat wil dus niet

ergens op mijn profiel vind je wellicht meer info over mn beestje

total_recall zei:
ik ?

ik heb een packard hell :D

3.2 ghz

1024 mb ram zou eigenlijk 1536 moeten zijn maar dat wil dus niet

ergens op mijn profiel vind je wellicht meer info over mn beestje

Tja, daar schiet je wat mee op, not.:confused:

Uit je profiel; Moederbord intel pentium4 :shocked:

Marcel Dekkers zei:
welk merk moederbord + processor heb je ????

:shocked:

Als je nu eens die normale vraag beantwoord, en niet steeds verwijzen naar iets waar niemand wat mee kan.:confused:

Gebruik Everest of Aida32 om dat te achterhalen, als je tenmiste geholpen wil worden.:evil:

Laatst bewerkt:
Volgens mij wil 'total_recall' niet geholpen worden maar 'jato' de topicstarter wel. Als 'total_recall' ook hulp nodig heeft doet hij er goed aan een eigen thread te beginnen.

Laatst bewerkt:
Marcel Dekkers zei:
je kunt gewoon die 2 geheugen modules er allebij inzetten!!!!
of hij moet het niet doen omdat het 2 verschillende merken zijn maar je kunt ze gewoon erinzetten en merk je het wel of ie het dut of niet!!!!!! als hij begint te piepen dan werkt het geheugen niet samen en als ie gewoon opstart werkt hij wel tenminste als hij da n 768 mb aangeeft.

het kan geen kwaad om het uit te proberen. kan niks verder kapot aan gaan.!!!!!!!!!!!1

extra geheugen/videokaart

Ik heb mijn extra geheugen erbij geplaatst; het resultaat was dat mijn beeld zwart werd. Ook kreeg ik een foutboodschap dat een system32 bestand beschadigd was. Dus stop maar in kan niks gebeuren geloof ik niet direct.
Mijn extra geheugen eruit gehaald, met win xp cd rom geprobeerd de schade te herstellen.Mijn pc draait weer, maar valt af en toe weg (geen beeld) dan reset ik hem en dan doet ie het weer ff. Hoe warmer ie wordt (langer aanstaat) des te minder last heb ik dan. wat zou het kunnen zijn (videokaart) ??? af en toe staan er in de monitor diagonale kleurenstrepen. Als je aan een draadje of kabeltje zit dan valt het beeld ook wel eens weg.:rolleyes:

Groet,
Jato

geheugen

Ik ben hier dikwijls geholpen en dat vind ik fijn.
Wat ik jammer vind is dat er personen zijn die mijn hulpvraag overnemen en mij niet meer aan het woord laten of over hun probleem gaan praten. Ik vind dat die zelf iets moeten posten en niet op een ander zijn draad meeliften.

Ik wilde een extra geheugen; ik heb 256 Mb. Ik stop er een 512 Mb bij van hetzelfde type en fabrikant. de modules moeten worden ingestoken in rose en blauwe plaatsen.
Het beeld van mijn monitor werd zwart. Ik de modules gedraaid. kreeg fout boodschap nadat de pc was gestart met een onzuiver beeld. Foutboodschap system32 was beschadigd. Ik heb alleen de oude 256mb module erin gedaan maar het beeld werd steeds slechter en viel uit. Winxp er opnieuw opgezet, maar tijdens de installatie was het beeld ook niet zuiver. Ik dacht : ik had er beter geen extra geheugen in kunnen zetten dan had ik een goede pc gehad. Nu werk ik op een oude packard bell.
Nu ga je denken wat is kapot; dezelfde monitor gebruik ik nu en die doet het uitstekend.
videokaart; moederbord, voeding; als je geen winkeltje hebt om de spullen te vervangen en weer terug te leggen. kom je er niet snel uit.

Jato:confused:

Het extra geheugen wel in dezelfde kleur bank steken,staat ook in je handleiding van je bord

geheugen

Je hebt gelijk; dat had ik eerst niet gedaan. toen kreeg ik de foutboodschap. Later heb ik ze beide wel in de goede kleurbank gestoken en toen gaf hij aan dat het systeem 768 Mb geheugen had. Ik was blij dat ik dat zag maar helaas de schade was al veroorzaakt. Wat het is! Geen idee. Waar ik nu op werk heeft een video onboard, anders had ik die tijdelijk verwisseld.

Gr Thijs;)

Als er op je mobo 2 verschillen kleuren van slots zitten, Dan heb je de keuze. Ofwel 2 DDR plaatsen of in de andere Slots ,2 SDram plaatsen. Een mix is NIET mogelijk.

BANDIT123 zei:
Waar heb je nu nog last van?

Als ik de pc aanzet dan krijg ik het logo van win xp; daaronder loopt in een balkje dat lampje van links naar rechts. dat lampje gaat over de grens van dat balkje naar rechts en het lichtje versnipperd dan. na een paar keer resetten van de pc loopt hij door en na een paar minuten is het beeld plotseling zwart. Ook staat de cursor wel eens vast tijdens het opstarten.

ik heb ook 1 keer een fout boodschap gekregen - part mgr.sys beschadigd. Wat dat is weet ik ook niet.
Jato

maestro12 zei:
Volgens mij wil 'total_recall' niet geholpen worden maar 'jato' de topicstarter wel. Als 'total_recall' ook hulp nodig heeft doet hij er goed aan een eigen thread te beginnen.

ja gaat toch ook immers om hem niet om mij :rolleyes:

ik red me wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan