Extra geheugen en moederbord Gigabyte 845PE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Midos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
Berichten
4
Hallo,

Help mij! Ik wil mijn PC uitbreiden met nogmaals 512 MB intern geheugen. Bij de computerwinkel MyCom heb ik er een gekocht: Value Select. Toen bleek dat deze geheugen en mijn moederbord in conflict zijn. Ik moest op zoek gaan naar een geheugen van een andere merk. Maar welke?

Mijn moederbord is: Gigabyte 845PE, model GA-8PE667 Ultra.
(Intel 845PE/ICH4
P4 Socket 478 / ATX
3 DDR DIMM / ATA100 etc.

Graag een goed advies: welk intern geheugen (van welke merk) past bij deze moederbord?

Alvast dank!

Midos
 
Midos zei:
Hallo,

Help mij! Ik wil mijn PC uitbreiden met nogmaals 512 MB intern geheugen. Bij de computerwinkel MyCom heb ik er een gekocht: Value Select. Toen bleek dat deze geheugen en mijn moederbord in conflict zijn. Ik moest op zoek gaan naar een geheugen van een andere merk. Maar welke?

Mijn moederbord is: Gigabyte 845PE, model GA-8PE667 Ultra.
(Intel 845PE/ICH4
P4 Socket 478 / ATX
3 DDR DIMM / ATA100 etc.

Graag een goed advies: welk intern geheugen (van welke merk) past bij deze moederbord?

Alvast dank!

Midos

kijk eens in het boekje van je moederbord fabrikant daar staat de hardware compatibility list wel in...
anders moet je naar de site van je moederbord fabrikant gaan daar staat ook voldoende info op
 
Suicide,

Bedankt voor je reactie.

Helaas noch in het boekje noch op de website van de producent staat vermeld welke geheugen (welke merk) bij deze moederbord past. Het lijkt dat ik met de hele PC naar een aantal PC-winkels moet, om daar ter plekke te checken welke geheugen daarbij het beste past.

Andere mogelijkheid zie ik niet.

Groet,
Midos
 
Wat ik wel uit de manual heb begrepen dat de geheugensloten nog gevoelig zijn voor single en double sided geheugen, en dat alle kombinaties met 2 geheugenrepen werken zolang ze in slot 1 en 3 worden geplaatst.
Maar dat doublesided x 16 niet wordt ondersteund, dus max. x 8, denk dat daar het probleem zit.
 
Lange Pier,

Je bent geweldig, maar helaas zo goed als jij ben ik niet. Ik heb er weinig van begrepen. Er is wel hoop: ik print je tekst uit en neem dit met de PC naar de winkel toe. Als het goed is, moeten ze hiervan wel verstand hebben.

Thanks!
 
Midos zei:
Lange Pier,

Je bent geweldig, maar helaas zo goed als jij ben ik niet. Ik heb er weinig van begrepen. Er is wel hoop: ik print je tekst uit en neem dit met de PC naar de winkel toe. Als het goed is, moeten ze hiervan wel verstand hebben.

Thanks!

Tja, hoop doet leven,:D kom er ook wel eens, en als ze met hun oren gaan klapperen?, dan leg ik het vuur nog meer aan de schenen.:evil:
Maar er zijn uitzonderingen, maar die hangen we apart.:eek:

Ontopic, sommige weten best wel waar het over gaat, degene met wat meer ervaring.
 
Lange Pier zei:
Wat ik wel uit de manual heb begrepen dat de geheugensloten nog gevoelig zijn voor single en double sided geheugen, en dat alle kombinaties met 2 geheugenrepen werken zolang ze in slot 1 en 3 worden geplaatst.
Maar dat doublesided x 16 niet wordt ondersteund, dus max. x 8, denk dat daar het probleem zit.

dit was eeen probleem bij sommige pentium 3 moederborden maar dit is een pentium 4 moederbord die hebben dat probleem niet met double side en single side geheugen die wel of niet geaccepteerd word
 
bassie0007 zei:
dit was eeen probleem bij sommige pentium 3 moederborden maar dit is een pentium 4 moederbord die hebben dat probleem niet met double side en single side geheugen die wel of niet geaccepteerd word

Zou de manual maar eens doornemen voordat je zomaar iets neerplempt.:rolleyes:
 
Lange Pier zei:
Zou de manual maar eens doornemen voordat je zomaar iets neerplempt.:rolleyes:
doe ik het bedrijf hier staat er vol mee met deze mb en heb geen last van het probleem die jij schetst

heb nog een gekeken naar de situatie zoals die hier is.
wij hebben ook corsair value select geheugen modules en bij ons is de 512 gewoon single side (netzoals alle ddr333 geheugen mudules hier overgens)

wat betreft de deskundigheid van de mycom medewerkers:
het komt wel eens voor dat ik ze ook bespeur op ondeskundigheden:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan