extra geheugen kopen. Welk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ultravolta425

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
hallo, ik heb 128 mb pc/133 geheugen, en ik wil graag iets van een 500 mb hebben. Ik heb al eens geprobeerd om via EVEREST te weten te komen welk geheugen ik moest nemen, maar ik weet het nog altijd niet.

graag feedback.

en ik heb nog een vraag.

mijn vraag is:
wat is
Physical Address Extension (PAE)?
en hoe activeer ik het (als het goed is)?

Graag feedback.

everest geeft aan:

wel, ik weet niet echt hoe ik het moet doen.
Ik heb geprobeerd via de benchmark, maar ik raak er helemaal niet wijs uit.

Koop bij de PC boer 2 geheugenbanken van 256MB PC 133, of één van 512. Neem de oude voor de zekerheid mee zodat de PC boer weet welke je nodig hebt. Wil je via internet 2e handskopen dan liggen de prijzen voor 256 MB rond de € 30,- per stuk en voor de 512 rond de € 50,-.

Intel heeft in de nieuwere versies van zijn processoren (1999) een eigenschap ingebouwd die Physical Address Extension heet. Dit van Alpha processor geleende idee maakt de 32 bits processor een 36 bits variant. Dit lijkt een klein verschil, maar zorgt ervoor dat tot 64 GB kan worden aangestuurd, zestien maal zoveel dus. Windows 2000 Advanced Server en Datacenter Server kunnen van deze 36 bits functionaliteit gebruik maken.

Inderdaad gewoon die ouwe meenemen en het type moederbord opschrijven en meenemen, misschien ook handig. En ik zou gaan voor het merk kingston, liefst 2x256MB..

ik heb

ik heb een gigabyt moederbord en ik heb al eens een 512 mb geheugen gekocht en hij werkt niet. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan