Extra geheugen plaatsen in mijn HP Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

oscar2

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Beste mensen,

Weten jullie of het mogelijk is om in mijn pc (HP Pavillion a650.nl) een tweede geheugenkaart in te bouwen. Momenteel beschik ik over één kaart van 256 MB. En ik heb hier exact dezelfde kaart liggen. Ik ben een absolute beginner als het gaat om extra hardware inbouwen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Oscar

Hoi,

Welom op Helpmij .

Het is mogelijk om dat geheugen er bij te zetten. je heb 2 sloten als het goed is waarvan er dus 1 bezet is.

Modag

Ok. Hartstikke bedankt vvor je snelle reactie! Dan ga ik het vanavond proberen :)

Voor je begint: Zet de computer uit EN haal dan de stekker er ook uit.

Dit voor je eigen gezondheid en die van je PC;)

Gelukt.. tenminste..

Beste,

Ik heb de extra kaart erbij gezet. én, let op: ik ben nog gezond, geen leuke schok gekregen ofzo.. :confused:

Ik weet niet of het normaal is, maar eerlijk gezegt merk ik niet zo heel veel van die 256 MB meer virtueel geheugen. Is dit normaal of moet ik misschien nog iets installeren of aanpassen in Windows?

Alvast bedankt,
Oscar

Beste,

Ik heb de extra kaart erbij gezet. én, let op: ik ben nog gezond, geen leuke schok gekregen ofzo.. :confused:

Ik weet niet of het normaal is, maar eerlijk gezegt merk ik niet zo heel veel van die 256 MB meer virtueel geheugen. Is dit normaal of moet ik misschien nog iets installeren of aanpassen in Windows?

Alvast bedankt,
Oscar

ik vermoed dat het gwn DDR ram geheugen is en dus niet DDR2, dan heb je nu 512MB DDR ram geheugen en dat komt ongeveer overeen met 256MB DDR2 ram geheugen, dat is niet verschrikkelijk veel in deze tijden.
OPGEPAST: nieuw geheugen moet je niet gaan kopen DDR kost te veel tegenover de prestaties die je wint, DDR2 is daarentegen wl goedkoop, maar past niet een DDRslot, dus als je echt wil upgraden en gedl wil uitgeven zal je aan een nieuw pctje moeten denken, of als je iemand kant die nog wat geheugen (DDRram) heeft liggen dat je mag gebruiken is ook goed natuurlijk, maar kopen zou ik zot vinden.
(ps: virtueel geheugen is geen ramgeheugen, virtueel geheugen of wisselbestand (swap bij linux) is een deel van je HD dat gebruikt wordt als RAM, maar dus niet echt ram is, dit is meestal ook trager dan echt RAMgeheugen, gwn ter info ;))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan