extra geheugen t.o.v processor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

cnl

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
Berichten
83
ik wil ipv mijn huidige 256 mB Ram geheugen ( ja ja, echt waar ) vervangen door een 2GB kaart. Heeft dit nog wat te maken met de 2600 mHz processor ? Moet die ook zwaarder ??
Het gaat mij niet zo zeer om games te spelen, maar bv Google Earth is tergend langzaam. Ook het openen van Word en Excel en Powerpoints gaat erg langzaam. Wel heb ik de pc altijd zeer goed "schoon "dus lijkt mij dat het daar niet aan kan liggen.

Heeft het nut om de kaart te vervangen door een 2GB en kan die zo weer in hetzelfde slot als waar de oude uitkomt ??
 
Hoi,
Ik zou tweemaal 1gig geheugen nemen als je moederbord dit ondersteund en/of het bord zowizo 2 gig ondersteund dus mijn vraag is welk moederbord heb je en ja 256mb is echt weinig zal je zeker merken.

Modag
 
Zeker zo belangrijk in het verhaal is de videokaart. Als dat er één is van het type ouder en trager, dan speelt ook die een rol in het geheel.
 
2GB geheugen bij je processor vind ik wat overdreven. je weet dan zeker dat je processor (of een ander onderdeel in je pc) de remmende factor wordt.
 
overzicht van de gegevens moederbord

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 12/15/2003-P4M266A-8235-6A6LWPACC-00
Moederbordnaam Epox EP-P4MKI

Front Side Bus Eigenschappen
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR)
Bandbreedte 3200 MB/s
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bus Breedte 64 bit
Bus Type Intel GTL+

Geheugenbus-Eigenschappen
Bandbreedte [ TRIAL VERSION ] MB/s
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
DRAM:FSB verhouding 4:3
Bus Breedte 64 bit
Bus Type DDR SDRAM

Chipsetbus-Eigenschappen
Bandbreedte 267 MB/s
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)
Bus Breedte 8 bit
Bus Type VIA V-Link

Moederbord Technische Informatie
Expansie Slots [ TRIAL VERSION ]
Extra functies [ TRIAL VERSION ]
CPU Sockets/Slots 1 Socket 478
RAM Slots 2 DDR DIMM
Moederbordafmeting 210 mm x 240 mm
Geïntegreerde apparaten Audio, Video, LAN
Formaatfactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbord Chipset P4M266A

Moederbordfabrikant
Firmanaam EPoX Europe B.V.
BIOS Download http://www.epox.nl/downloads/bios/?product_cat_id=1
Productinformatie http://www.epox.nl/products/?product_cat_id=1
 
Hoi,

Ik zou geloof ik als ik jouw was voor 2 x 512Mb pc 2100 gaan . pc 2100 is de max die het bord aan kan 133mhz.

Modag
 
Lees jij alle geposte berichten goed door? Zie bericht van 09.33 uur................ al plaats je 8 giga intern geheugen en plaats je geen Quadcore maar een 8 core, zolang het apparaatje dat daar wordt genoemd niet minimaal gelijkwaardig is aan de bijpassende processor + geheugen, kun je het schudden, zéker met het door jou geconstateerde trage Google gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
??

Wacht ff.....................als huis-tuin-keuken- computeraar gaat me dit ff te ver. Kun je het uitleggen wat dit allemaal betekent ?? Bedankt .
 
Eén woord bedoel ik daar slechts mee:

videokaart.

Als die zich op het niveau van (bijv.) de 6000 serie bevindt, dan heeft voor bijv. Googlesnelheid (beeldopbouw) de upgrade met RAM weinig effect.

Waarom vraag je dat dan niet eerder (na dat bericht van 09.33 uur) ? Als ik niet meer had gereageerd, had jij mogelijk heel enthousiast geheugen bijgekocht in de verwachting dat alles véél sneller zou gaan, om vervolgens te ontdekken dat je er bij Google niets / weinig mee bent opgeschoten.
 
Laatst bewerkt:
Videokaart

Oei, ..............volgens mij is de videokaart geintegreerd op/in het moederbord.
 
Geïntegreerde apparaten Audio, Video, LAN
Dat meende ik al te zien ja................. Dan kun je jezelf afvragen of louter geheugen bijplaatsen voor applicaties als Google dátgene gaat opleveren wat jij ervan verwacht.
 
Minimaal een hoge 7000 of middel 8000 series Nvidia based kaart, in combinatie met meer werk (RAM) geheugen, zal denk ik wél het resultaat opleveren wat jij ervan verwacht.

Succes met je beslissing!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan