Hallo iedereen,
Ik ben sinds gister in het bezit van 2x 2GB DDr2 reepjes [ Corsair Twin2X 6400c4DHX]
het standaard geheugen was al 2x 1GB DDr2 reepjes [ Corsair Twin2X 6400C4DHX]
in totaal zitten er nu 2 + 4 gig in mijn kast.
ik heb een Asus P5N32-E Sli mobo.
Ik heb 4 mem slots en had het eerst als volgt ingedeeld:
slot1 = 1gb
slot2 = 1gb
slot3 = 2gb
slot4 = 2gb
Vista 64bit herkend 6gb geheugen, en me meters ook. opeens kreeg ik een blauw scherm dat windows wordt afgesloten om schade te voorkomen. daarna start de pc op nieuw op. ook met spelletjes heb ik dat het geheugen opeens niet meer gelezen word en moe worden afgesloten.
Even snel googlen zei me dat ik de slots anders moest indelen, momenteel:
slot1 = 1gb
slot2 = 2gb
slot3 = 1gb
slot4 = 2gb
Dit mag niet baten. nog steeds dezelfde situatie. Na mycom gebeld te hebben zeiden ze dat ik me bios moest instellen omdat het met 6 gb geheugen soms niet automatisch goed loopt en dat ik het handmatig moet instellen.
Nu weet ik wel wat van computers, maar van me bios blijf ik altijd af, en me asus boekje zegt ook niet veel.
Kunnen jullie me helpen om het geheugen goed te laten draaien ?
bedankt alvast,
Danny
Ik ben sinds gister in het bezit van 2x 2GB DDr2 reepjes [ Corsair Twin2X 6400c4DHX]
het standaard geheugen was al 2x 1GB DDr2 reepjes [ Corsair Twin2X 6400C4DHX]
in totaal zitten er nu 2 + 4 gig in mijn kast.
ik heb een Asus P5N32-E Sli mobo.
Ik heb 4 mem slots en had het eerst als volgt ingedeeld:
slot1 = 1gb
slot2 = 1gb
slot3 = 2gb
slot4 = 2gb
Vista 64bit herkend 6gb geheugen, en me meters ook. opeens kreeg ik een blauw scherm dat windows wordt afgesloten om schade te voorkomen. daarna start de pc op nieuw op. ook met spelletjes heb ik dat het geheugen opeens niet meer gelezen word en moe worden afgesloten.
Even snel googlen zei me dat ik de slots anders moest indelen, momenteel:
slot1 = 1gb
slot2 = 2gb
slot3 = 1gb
slot4 = 2gb
Dit mag niet baten. nog steeds dezelfde situatie. Na mycom gebeld te hebben zeiden ze dat ik me bios moest instellen omdat het met 6 gb geheugen soms niet automatisch goed loopt en dat ik het handmatig moet instellen.
Nu weet ik wel wat van computers, maar van me bios blijf ik altijd af, en me asus boekje zegt ook niet veel.
Kunnen jullie me helpen om het geheugen goed te laten draaien ?
bedankt alvast,
Danny