extra geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritmanelleke

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Hallo allemaal, ik heb een vreemd probleem. Onze computer heeft 64 mb intern geheugen. Is vrij weinig voor ons gezin, dus dacht ik, 128 erbij, is alvast leuk. Reepje gekocht van 128 mb, in de computer gesleuteld, weer aangezet, heb ik ineens 127 mb geheugen?
Hoe kan dat? De helpdesk van de winkel waar ik het kocht riep direct: Probleem niet op te lossen, kom maar weer terug en u krijgt geld terug. Iets met een chipset o.i.d. Weet ik veel als vrouw van 43 die wel wat maar niet alles van computers weet...
Het is dus zo, dat van die 128 nieuwe er maar 63 wordt gelezen, de rest is verborgen, maar dat kan toch zomaar niet? Of is dit heel gewoon? Wie weet het en vertelt het me?

Veel oudere computers kunnen niet met de moderne (enkelzijdige) geheugenmodules van 256MB omgaan. Dit ligt inderdaad aan de chipset die op het moederbord zit. Probeer (www.marktplaats.nl) 128mb geheugen te kopen.

Ik ben er voor 99% zeker van dat er 256 stond :confused:

Wel, voor 128 MB kan die truk ook opgaan, moet dan wel een tamelijk oude PC zijn. In dit geval proberen dubbelzijdig geheugen van 128MB te krijgen. Bij dubbelzijdig geheugen zitten er aan beide kanten chips.

kan het niet zijn dat een onboard videokaart geheugen snoept.

Geplaatst door crash

Ook daarmee kan hetzelfde probleem zijn, als wat Tiborv aangeeft.

Haar MB zal alleen pc100 aan kunnen , alleen zijn die haast niet meer te krijgen

Ik heb een hele oude celeron met daarin zowel PC66 als PC 133. PC133 kan uitstekend op een lagere snelheid werken.

Geplaatst door Tiborv
Ik heb een hele oude celeron met daarin zowel PC66 als PC 133. PC133 kan uitstekend op een lagere snelheid werken.

processor is niet het probleem ,maar of haar MB 133aankan (ik ben niet boos)

Elk moederbord (dus met oude processors) die PC100 aankan, kan ook PC133 aan. Het geheugen is op zich hetzelfde, PC133 kan alleen een hogere snelheid aan. De layout enz. komt exact overeen.

Geplaatst door Tiborv
Elk moederbord (dus met oude processors) die PC100 aankan, kan ook PC133 aan. Het geheugen is op zich hetzelfde, PC133 kan alleen een hogere snelheid aan. De layout enz. komt exact overeen.

heb zelf dit probleem ook gehad en je heb zelf het antwoord al gegeven hierboven

Is ie zo goed:thumb:

Hmm

Tja, daar zit ik de berichten te lezen en het zegt me allemaal niks meer. Wat bedoelen jullie met P133 en zo voort? Ik bedoel, ben maar een leek...
Dat wat ik kocht was dus dubbelzijdig en mijn computer kan alleen enkelzijdig lezen, of andersom? En dan moet ik proberen aan de andere versie te komen dus? Nou, ik zal zien.
In ieder geval leuk om al die computertaal voorbij te zien scrollen... :D

Groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan