extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico200

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Ik heb er 256 werkgeheugen bij geplaatst. Alles goed, de computer detecteert het geheugen. Vervolgens Save configuratie gedaan. De computer start op en ik begin te internetten. Na twee minuten, poef scherm weg en de computer start opnieuw op. na 5 minuten start de computer opnieuw op. En na 1 minuut start de computer opnieuw op enz. enz.
Ik word er moedeloos van. Iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank.

Groeten,
Nico

ik ben nog iets vergeten te vertellen:
Allereerst lopen er strepen over het beeldscherm heen. Verder gaf Copernic desktopsearch een bugmelding: er was een fout opgetreden in
c:\windows\explorer.exe
en ik moest het programma afsluiten.

Bij voorbaat dank,
nico

Het ligt blijkbaar niet aan het Interngeheugen, maar aan Internet Explorer. Om uitsluitsel te kunnen geven dat het toch niet aan explore gelegen is, dan zou je FF(FireFox) even moeten gebruiken. Of in ieder geval een browser anders dan explorer.

Dennis.

explorer heeft niks met internet explorer te maken, dus dat zal de oplossing waarschijnlijk niet zijn. Als het probleem zich pas voordoet na het plaatsen van het extra RAMgeheugen, zal de oorzaak eerder daar te vinden zijn.
Is het het zelfde type geheugen dat je hebt bijgeplaatst? Heb je al geprobeerd de banken te wisselen van plek?
Haal eens de oude er uit en start op met alleen het nieuwe en kijk of het dan ook gebeurt.
Als je computer stabiel blijft werken met één geheugenbank er in, vinden de geheugenbanken elkaar waarschijnlijk niet zo aardig...

Het verwisselen van de geheugenkaarten ga ik proberen. Ik laat het jullie weten.
alvast bedankt.

groeten,
nico

intern geheugen

klinkt bekend.

Het verhaal dat elk merk geheugen in elke computer zou draaien klopt niet. Dit is een verkooppraatje.
Het zit hem vaak in het kunnen opvangen van miliseconden snelheid. Zgn nanosec.

Het beste is om inderdaad even te wisselen met geheugen Zo kun je in ieder geval nagaan ofze allebei apart wel werken.
Er zijn A merken intern geheugen die een grotere uitwisselbaarheid hebben

Kwestie van uitproberen. anders terug naar de winkel en ruilen.
succes

Voor degenen die gereageerd hebben op mijn vraag: ik heb het extra geheugen verwijderd en toen bleek alles te werken. Ik ben terug gegaan naar de winkel en ik heb mijn geld teruggekregen. Vervolgens heb ik Dunnet gebeld en mijn versie van mijn Compaq-computer doorgegeven. Bleek dat Compaq zijn eigen componenten liet maken. Ik heb dus de meest incompatible computer die er is. Dus nieuw geheugen gekocht en alles werkt prima.

Bedankt voor de antwoorden.

Nico

Dan heb je net pech, ik had eens een compaq die gewoon elk type sdram lustte en zowel pc100 samen met pc133 accepteerde....

Maar gelukkig dat het werkt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan